28.01.2016 11:17

Co Nick Mason potrafi zrobić z LaFerrari na torze?

Nicholas Berkley Mason – lepiej znany jako Nick Mason – 27 stycznia 2016 roku obchodził swoje 72. urodziny. Z tej okazji jeździł swoim LaFerrari po torze pod okiem 5-krotnego zwycięzcy Le Mans – Emanuela Pirro.

Co Nick Mason potrafi zrobić z LaFerrari na torze?
foto: materiały prasowe

Perkusista zespołu Pink Floyd sporą część fortuny przeznacza na realizację swojej motoryzacyjnej pasji. Wśród jego kolekcji supersamochodów znalazło się między innymi hipersportowe LaFerrari, nad którym z dumą się rozwodził:

"

Przepustką do posiadania tego auta jest zaproszenie od Ferrari. To bardzo interesujący pojazd, ponieważ uzbrojono go w sporo nowoczesnych rozwiązań. Napędzany jest tandemem hybrydowym, w ramach którego współpracują ze sobą jednostka elektryczna z benzynową. Łączna moc przekracza 900 BHP (912 KM), co sprawia, że ten samochód osiągami nie odstaje tak bardzo od Formuły 1. LaFerrari ma system Launch Control, który pozwala na uzyskanie optymalnego przyspieszenia ze startu zatrzymanego. Do dyspozycji kierowcy są 3 różne ustawienia trybów jazdy – Wet, Sport i Racing – które można dostosować do warunków panujących na drodze lub do stanu jej nawierzchni. "

Ten konkretny model samochodu z logo konia na masce jest bezpośrednim konkuretnem Porsche 918 Spyder i McLarena P1. Ma 6,3-litrowy silnik V12 (o stopniu sprężania 13.5:1) wspomagany elektrycznym 163-konnym motorem oraz systemem KERS – który po raz pierwszy trafił do seryjnie produkowanego pojazdu – znanym z F1.

Całkowita moc układu to 950 KM i 900 Nm. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h auto potrzebuje zaledwie 2,9 s. Jednak tym, co robi większe wrażenie, jest czas potrzebny na osiągnięcie 200 i 300 km/h, adekwatnie – 7s i 15 s! Prędkość maksymalna to ponad 350 km/h. Maksymalny moment obrotowy trafia na tylne koła za pośrednictwem 7-biegowej przekładni DCT.

LaFerrari mierzy 4,7 m długości, 1,99 m szerokości i 1,12 m wysokości przy rozstawie osi 2,65 m. Jego masa własna na sucho wynosi 1255 kg, przy czym stosunek rozłożenia ciężaru wynosi 41% na przód i 59% na tył.

Pomocne przy opanowaniu tak potężnej maszyny mogą się okazać system stabilizacji toru jazdy (ESC) i EF1-Trac, czyli elektryczny system trakcji zintegrowany z tandemem hybrydowym. O skuteczne hamowanie dbają ogromne ceramiczne tarcze hamulcowe marki Brembo – 398 x 223 x 36 mm z przodu i 380 x 253 x 34 mm z tyłu. Współpracują one z systemami ABS/EBD, zapobiegającymi blokowaniu się kół przy hamowaniu oraz optymalizującymi siłę pomiędzy nimi.

Ciekawe czy Nick czasem pożycza samochód swoim wnukom...

Tagi: #Duperele #Ferrari