25.02.2016 10:50

Decyzją internautów Tatę Zico przemianowano na Tiago

Firma Tata Motors zainspirowana anglojęzycznym słowem „zippy” – oznaczającym energiczny, pełen werwy – stworzyła auto pod szyldem Zico.

Decyzją internautów Tatę Zico przemianowano na Tiago
foto: materiały prasowe

Bardzo zbliżoną nazwę nosi rozprzestrzeniający się wirus Zika. Dlatego też indyjski gigant zdecydował się na przemianowanie samochodu. Do tego celu wykorzystano potęgę internetu – ludzie mogli wysyłać propozycje własnych, alternatywnych nazw. Wybrane zostały trzy z nich – Civet, Adore i Tiago. Następnie, w wyniku plebiscytu online większość internautów zdecydowało się na ostatnią z propozycji.

Nie jest ona zlepkiem przypadkowych słów, tylko portugalskim imieniem. Jakkolwiek na to nie patrzeć, w zaistniałych okolicznościach niemalże każda nazwa jest lepsza niż Zico.

Mimo, że jeszcze w tym roku nowy samochód wystąpił na targach w Dehli pod starym szyldem, producent zapewnia, że nazwą modelu produkcyjnego będzie Tiago. Trafi on do sprzedaży pod koniec marca 2016. Przedstawiciele firmy są zadowoleni, że jeszcze przed oficjalnym wypuszczeniem auta na rynek, zdążyli zmienić jego nazwę:

"

Odpowiednie działania zostały przedsięwzięte w następstwie niewygodnych okoliczności spowodowanych wybuchem epidemii wirusa w wielu krajach. "

Promocja

Co ciekawe, Tata Motors – firma będąca właścicielem brytyjskich marek Jaguar i Land Rover – zatrudniła do promocji nowego modelu Tiago, argentyńskiego piłkarza Lionela Messiego:

Messi pod koniec 2015 roku został światowym ambasadorem marki – jego kontrakt opiewa na dwa lata. Lionel cieszył się z możliwości pełnienia nowej funkcji:

"

Jestem bardzo poekscytowany moją pierwszą współpracą z indyjską marką, cieszę się że teraz jestem częścią Tata Motors. Zawsze byłem zafascynowany Indiami i słyszałem wiele dobrego o tym bardzo bogatym kulturowo kraju, który raz w życiu odwiedziłem grając w barwach argentyńskiej reprezentacji. Mam nadzieję, że odwiedzę to państwo ponownie. Tata Motors to prawdziwa wizytówka kraju na arenie międzynarodowej – ta marka znana jest na całym świecie. Uważam, że to ważne, by wierzyć w siebie i w swój sukces – to jest właśnie sedno naszej pierwszej kampanii. Mam nadzieję, że wspólnie będziemy w stanie zainspirować innych ludzi. "

Tata Tiago to konkurent między innymi dla Suzuki Celerio. Samochód może być napędzany 1,2-litrowym silnikiem o mocy 85 KM i 110 Nm maksymalnego momentu obrotowego lub 1-litrowym turbodieslem 70-konnym rozwijającym wartość 140 Nm.

Wizerunek marki uratowany?

Tagi: #Tata