19.05.2017 14:48

Jak Toyota Corolla wypada w testach zderzeniowych?

Co się stanie, gdy w testach zderzeniowych naprzeciw siebie postawimy Toyote Corolle z 1998 roku a model IX generacji wyprodukowany w 2015 roku? Wynik daje do myślenia.

Jak Toyota Corolla wypada w testach zderzeniowych?
foto: kadr z wideo

Toyota Corolla to samochód segmentu B, produkowany przez japoński koncern od 1966 roku. Najważniejszym aspektem podczas kupowania nowego samochodu jest bezpieczeństwo. Biorąc pod uwagę, że jeździmy nim my sami, oraz zapewne inni członkowie rodziny chcemy by przy ewentualnym zderzeniu ochronił nasze ciało.

Testy zderzeniowe przeprowadzane w warunkach laboratoryjnych, mają za zadanie sprawdzenie wszystkich systemów bezpieczeństwa danego modelu. Podczas testów zderzeniowych rejestrowany jest obraz wideo, oraz pobierane są dane z czujników umieszczonych wewnątrz i na zewnątrz samochodu. Dodatkowo manekiny znajdujące się w aucie posiadają obszary rejestrujące zmiany po uderzeniu, które po każdym teście są szczegółowo badane.

manekin

W Europie testy zderzeniowe wykonywane są przez Europejski Program Oceny Nowych Samochodów w skrócie Euro-NCAP. Wyniki podawane są w formie rankingu za sprawą przydzielanych gwiazdek. Tych samochody mogą zdobyć aż pięć.

Film jaki wam pokazujemy pokazuje różnice pomiędzy Toyotą Corollą z 1998 roku, a tą z roku 2015. Corolla VIII generacji z 1998 roku gwiazdek w testach zderzeniowych zdobyła tylko trzy. Jej dużo młodsza następczyni otrzymała o jedną gwiazdkę więcej.

Mimo różnicy 17 lat pomiędzy modelami liczba gwiazdek mogła sugerować niewielką poprawę bezpieczeństwa IX generacji Corolli. Jednak jak pokazuje film strefa zgniotu obu samochodów jest zupełnie inna.

Obronną ręką wyszła Corolla z 2015 roku, u której zdiagnozowano jedynie uszkodzenie przodu samochodu, a siła uderzenia wyhamowała na przedniej ćwiartce auta. Gorzej test przeszła Toyota z 1998 roku, gdzie siła uderzenia doprowadziła do zgniotu słupek przedni auta oraz część dachu.

Jeśli kiedykolwiek będziecie stali przed wyborem zakupu nowego samochodu, nie oszczędzajcie na bezpieczeństwie. Pokazywany przez nas test zderzeniowy wykonywany był przy prędkości 64 km/h. Wyobraźcie sobie co się stanie gdy prędkość zwiększona zostanie do 100 km/h, a wasze ciała będzie chronić tylko kawałek blachy. Warto wybrać auta posiadające najwyższą możliwą ilość gwiazdek Euro-NCAP.

Aleksandra Kopka
Tagi: #testy zderzeniowe #Toyota #Toyota Corolla