31.03.2017 11:45

Jak wygląda topienie aluminiowych felg?

Felgi są jednym z bardzo wielu elementów samochodów. Zastanawialiście się kiedyś jak są wytwarzane?

Jak wygląda topienie aluminiowych felg?
foto: kadr z wideo

Konkretniej chodzi o proces topienia, który został pokazany na filmie nagranym telefonem komórkowym w jednym z zakładów zajmującym się produkcją aluminiowych felg. Przy okazji możemy zobaczyć jak wygląda praca jednej z zatrudnionych tam osób:

W stosunku do felg stalowych, aluminiowe są lżejsze, często dostępne w ciekawszych wzorach, cechuje je wyższa dokładność wykonania, a ich budowa sprzyja efektywniejszemu chłodzeniu zacisków hamulcowych. Przy zakupie felg aluminiowych warto zwrócić uwagę na takie parametry jak rozmiar, w tym średnica i szerokość, rozstaw śrub, osadzenie, czy też nośność.Co ciekawe, aluminium wykorzystywane jest między innymi do produkcji blach, pokryw silnika, bagażnika, błotników, zewnętrznych paneli drzwi, elementów zawieszenia, a nawet kratownic ram pomocniczych. Zastosowanie tego materiału pozwala na uzyskanie lepszego stosunku wytrzymałości do masy. To szczególnie istotne jest w przypadku sportowych samochodów.Przy czym internauci wskazują, że taka praca, jak wykonywana na powyższym filmie, nie najlepiej wpływa na organizm człowieka. W końcu wdychanie różnorodnych oparów, często toksycznych, nie jest czymś, co zaleciłby jakikolwiek lekarz, chyba że miałby do czynienia ze swoim największym wrogiem…Co ciekawe, producenci coraz chętniej wypełniają nadkola swoich modeli większymi rozmiarami felg, często z oponami o niskim profilu. W niektórych autach dostępne są zarówno 19-calowe obręcze, jak 22-calowe i tak naprawdę doświadczenia z jazdy tym samym modelem wyposażonym w różne rozmiary felg mogą być zupełnie różne, o czym wspomina jeden z ekspertów z warsztatu samochodowego Rafmarmoto:

"

Im wyższy rozmiar, tym niższy profil, Im niższy profil, tym mniej gumy i słabsze tłumienie nierówności drogi. To właśnie opona jest pierwszym buforem, a potem dochodzą inne elementy zawieszenia mające za zadanie niwelować negatywne skutki spowodowane niedoskonałościami jezdni. Z drugiej strony większe koła lepiej spisują się w zakrętach, ale te różnice można odczuć dopiero przy ekstremalnej, torowej jeździe. Tak naprawdę na co dzień odczujemy więcej negatywnych skutków jazdy na dużych kołach. Spośród pozytywów warto wymienić jeszcze ładny wygląd. A za ten trzeba słono zapłacić… "

Dla wielu dobór felg to po raz kolejny wybór między rozsądkiem a sercem.

Tagi: #Duperele