24.02.2017 10:28

Jakim autem zrobisz wrażenie na płci przeciwnej?

Dla jednych samochód to po prostu środek transportu pozwalający na przemieszczenie się z punktu A, do punktu B. Dla innych cztery koła są obiektem fascynacji. Są i tacy, którym pojazdy służą jako lep na… płeć przeciwną.

Jakim autem zrobisz wrażenie na płci przeciwnej?
foto: materiały prasowe

Dlatego tak wiele osób decyduje się na zakup aut, w których forma jest ważniejsza od funkcjonalności. Mowa o dobrze wyglądających samochodach, ustępujących większości modeli w podobnym pułapie cenowym pod względem chociażby samej praktyczności.

Jeśli należysz do tej grupy osób, której zależy na zrobieniu dobrego wrażenia na płci przeciwnej, powinieneś się zainteresować badaniami przeprowadzonymi przez Roadloans. A z nich wynika, że zarówno dla mężczyzn i kobiet biorących udział w ankiecie, najbardziej atrakcyjne są osoby płci przeciwnej prowadzące samochody sportowe.

W przypadku facetów ranking wygląda następująco: 39% auta sportowe, 22% sedany i 20% SUV-y, 10% pickupy, 6% hybrydy i pojazdy elektryczne i 4% minivany. U kobiet z kolei na pierwszym miejscu znalazły się pickupy z wynikiem 32%, następnie auta sportowe (27%) SUV-y (16%), sedany (11%), hybrydy i auta elektryczne (9%), minivany (2%).

Najatrakcyjniejsze panie jeżdżą autami marki BMW (16%), Mercedesami (14%) i Porsche (10%), a panowie – Fordami (16%), Chevroletami (13%) i Porsche (11%). Ankietowani odpowiedzieli również na pytanie o kolor nadwozia. Zdaniem mężczyzn do pięknej kobiety najbardziej pasują samochody w kolorze czerwonym (40%), czarnym (23%) i srebrnym (14%). Płeć piękna wskazała na czarny (53%), srebrny (16%) i czerwony (13%).

Auto dla singla

Na pytanie „na co zwracacie uwagę w przypadku samochodu prowadzonego przez płeć przeciwną”, mężczyźni odpowiedzieli, że w 43% na czystość, 29% na niezawodność, 12% nadwozie, 9% wiek pojazdu i 6% cenę. Bardzo podobnie to wyglądało u pań: 45% czystość, 37% niezawodność, 7% nadwozie, 6% wiek pojazdu i 4% cena.

Za czynniki zniechęcające mężczyźni uznali: popiół papierosowy w popielniczce (23%), śmieci na siedzeniach (23%), głośna muzyka (16%), polityczne naklejki (13%), wgniecenia (11%), głośny wydech (9%), odświeżacze powietrza (5%). Kobiety zareagowały dość podobnie: 23% popiół, 22% śmieci, 21% muzyka, 14% wydech, 9% naklejki, 6% wgniecenia, 5% odświeżacze.

Z małymi autami kojarzą się osoby działające na rzecz środowiska, niebędące pracoholikami, niestarające się podkreślać swojego statusu społecznego. Średniej klasy samochody i sedany utożsamiane są z lepiej zarabiający pragmatykami nielubiącymi zmian. Luksusowe auta przywodzą na myśl podkreślanie osobę wyedukowaną, będącą pracoholikiem podkreślającym status. Sportowe modele to domena nieopanowanych ludzi szukających przygody. Pickupy z kolei kojarzą się ze średnią klasą, etyką, niechęcią do zmian, a minivany i vany – ze spokojem, więziami rodzinnymi i dziećmi.

Badacze odpowiedzieli na pytanie, co o nas mówią kolory:

  • czarny – agresywna osobowość, bunt
  • srebrny – spokojny, opanowany, możliwe, że samotnik
  • zielony – aktywny
  • żółty – idealistyczny
  • niebieski – introspektywny, refleksyjny, ostrożny
  • czerwony – pełen energii i witalny
  • biały – szukający prestiżu, towarzyski
  • kremowy – opanowany, stonowany

A Wy jak jesteście postrzegani?

Mateusz Struk
Tagi: #Duperele