16.02.2016 15:59

Mercedesem SL wzdłuż wybrzeża w 360 stopniach

Producenci samochodów coraz chętniej tworzą promocyjne klipy wykorzystując technologię nagrywania wideo w 360 stopniach. Na taką formę promocji zdecydował się Mercedes.

Mercedesem SL wzdłuż wybrzeża w 360 stopniach
foto: kadr z wideo

Niemiecka marka pokazała jak wygląda przejażdżka wzdłuż wybrzeża Kalifornii w jego najnowszym modelu SL po faceliftingu. Najświeższa odmiana tego modelu zadebiutowała na targach motoryzacyjnych w Los Angeles pod koniec 2015 roku.

Względem poprzedniego modelu, zmodernizowany roadster Mercedesa wyróżnia się nieco przeprojektowaną osłoną chłodnicy, zmienionym przednim zderzakiem oraz smuklejszym kształtem świateł, które uzbrojono w LED-y. Z tyłu niewiele się zmieniło – ujednolicono klosze.

We wnętrzu nie zrezygnowano z analogowego zegara, jednak ten dostępny jest wyłącznie opcjonalnie – wcześniej był standardem. Przy okazji zmodernizowano spłaszczoną u dołu kierownicę. Spośród dodatkowych elementów przyszli właściciele będą mogli zdecydować się na system nagłośnienia Harman Kardon Logic 7.

Pod maską najnowszego Mercedesa SL może znaleźć się 3-litrowe V6 o mocy 376 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Względem odmiany sprzed faceliftingu to wzrost o 35 KM i 20 Nm. Auto od 0 do 100 km/h rozpędza się w 4,9 s, czyli o 0,3 s szybciej. Mocniejszy SL 500 napędzany jest 4,7-litrowym V8, z którego inżynierowie Mercedesa wykrzesali 455 KM i 700 Nm. Obie te wersje współpracują z 9-biegową skrzynią automatyczną 9G-TRONIC.

W najmocniejszych odmianach SL 63 AMG i SL 65 AMG moment obrotowy wysyłany jest na tylne koła za pośrednictwem 7-biegowego automatu. Ta słabsza jednostka sygnowana przez nadwornego tunera Mercedesa ma pojemność 5,5-litra i może poszczycić się wartościami 585 KM i 900 Nm. Najpotężniejsze w gamie V12 SL 65 ma 630 KM i 1000 Nm.

W standardzie SL wyposażony jest w system wspomagający nagłe hamowanie BAS (Brake Assist System). Spośród dodatków wybrać można pakiet wspomagania kierowcy (Driving Assistance Package), w skład którego wchodzą tempomat oraz aktywny układ kierowniczy. Na tej samej liście znalazł się system Active Body Control z aktywnymi amortyzatorami.

W polskim salonie Mercedes SL 500 kosztuje od 597 770 zł. Za topową odmianę SL 65 AMG trzeba zapłacić aż 1 174 270 zł.

Tagi: #Duperele #Mercedes