23.02.2016 15:36

Nissan – marka przyjazna kotom?

Japoński producent samochodów stara się uświadamiać kierowców, że pod maskami, nadkolami aut – czy też w różnych innych dziwnych zakątkach – mogą ukrywać się koty.

Nissan – marka przyjazna kotom?
foto: kadr z wideo

Nissan stworzył reklamę, która jest częścią kampanii nazwanej #KnockKnockCats lub w ich oryginalnym języku – #NekoBanBan. Ma ona na celu zachęcenie kierowców do sprawdzania przed ruszeniem, czy aby na pewno gdzieś w ich pojeździe nie ukrył się kot.

W końcu zwierzęta te bardzo lubią chować się pod nagrzanymi maskami aut. I nie mają świadomości, że nie znajdują się w jakiejś jaskini, tylko np. pomiędzy silnikiem, a skrzynią biegów… Po prostu uciekają przed zimnem i szukają ciepłego schronienia. Częste są sytuacje, kiedy kierowca samochodu orientuje się o ich obecności w momencie, w którym jest już za późno.

Zanim więc ruszymy, warto rozejrzeć się dookoła i postukać w maskę samochodu, tym samym próbując wypłoszyć „sierściucha”:

Japoński producent twierdzi, że tak niewiele wysiłku z naszej strony może uratować życie tych zwierząt.

Należy również docenić pomysłowość Nissana. W końcu wszelkie nagrania z kotami w rolach głównych są wyjątkowo popularne – przyciągają znacznie więcej ludzi niż np. wyścigi superspotowych samochodów. To oznacza, że spece od promocji idealnie wstrzelili się w tematykę. W ramach akcji Japończycy także zachęcają także do naklejania nalepek na swoich samochodach:

img_download-sticker

W samym Kraju Kwitnącej Wiśni żyją miliony bezpańskich kotów, co stanowi pewnego rodzaju problem. Znajduje się tam nawet „Wyspa Kotów” zwana Tashirojima – mieszka na niej zaledwie 20 osób, przy czym populacja tych zwierząt przekracza 120 osobników. Codziennie to miejsce odwiedza ponad 40 turystów.

Co sądzicie o tej akcji?

Tagi: #Duperele #Nissan