01.07.2016 12:50

Od 0 do 400 km/h w 26 sekund

Po raz kolejny Ninja H2R przeszła do historii jako jedna z najbardziej spektakularnych maszyn jakie kiedykolwiek zostały wyprodukowane.

Od 0 do 400 km/h w 26 sekund
foto: kadr z wideo

Turecki kierowca – Kenan Sofuoglu – był w stanie rozpędzić się tym dwukołowym pojazdem do oszałamiającej prędkości 400 km/h, tym samym wkraczając na terytorium dotychczas zarezerwowane dla najszybszych produkcyjnych pojazdów.

Motocykl zaprojektowano w podobnej filozofii co Bugatti Chirona. Powstał po to, by przesuwać kolejne granice możliwości. Nim jednak doszło do tej wiekopomnej próby, profesjonalny kierowca podczas próbnego przejazdu zdołał pomknąć nim 391 km/h:

Kenan postawił sobie za cel rozpędzenie się do 400 km/h w mniej niż 30 sekund, co też było wymuszone pewnymi ograniczeniami technicznymi. I to wszystko za sterami seryjnie produkowanego motocykla w stanie fabrycznym, który nawet w takiej formie nie jest dopuszczony do ruchu ulicznego.

Jedynym wyróżnikiem były specjalnie zaprojektowane opony Pirelli o superwytrzymałej gumie, które pozwoliły na wykorzystanie pełnego potencjału motocykla. Sofuoglu wiedział, że dzięki tej mieszance przez pół minuty może liczyć na niesamowite – zdaniem producenta – pokłady przyczepności. Z kolei do baku zatankowano specjalne wyścigowe paliwo firmy Elf.

Uzbrojona po zęby w motocyklowy osprzęt turecka gwiazda sportów motorowych zdołała osiągnąć postawiony cel:

Zarówno przygotowania do próby, jak i ona sama robią niemałe wrażenie. Jedyne do czego można się przyczepić, to do wskazań prędkościomierza. Jak powszechnie wiadomo, mogą one odbiegać od rzeczywistych wartości.

Jeden z często wykonywanych testów polega na zmierzeniu dysproporcji przy prędkości 100 km/h. Za normę można przyjąć przekłamanie rzędu 2-3 km/h przy okrągłej „setce”. Niemniej w tej próbie liczyło się to, że przez chwilę na prędkościomierzu widniało 400 km/h.

Kawasaki Ninja H2R imponuje swoimi osiągami. Jego doładowany 1-litrowy silnik DOHC generuje 310 KM osiąganych przy 14 000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy rzędu 156 Nm dostępnych jest przy 12500 obr./min. Gotowy do jazdy motocykl waży 216 kilogramów.

Co sądzicie o tej próbie?

Tagi: #Duperele