28.01.2016 09:52

Policyjny bat na motocyklistów?

Pełnienie obowiązków w drogówce może być wyjątkowo ekscytujące pod warunkiem, że pracujemy w szeregach dubajskiej policji i prowadzimy jeden z ich supersamochodów. Ale to nie jest regułą...

Policyjny bat na motocyklistów?
foto: kadr z wideo

Renault próbuje udowodnić, że równie przyjemnie można spędzić dzień w pracy jako francuski „funkcjonariusz”. Wystarczy, że przypadnie nam zaszczyt prowadzenia ważącego zaledwie 1100 kg Renault Sport R.S. 01, czyli auta, które ma wyrażać sportowe DNA marki. Supersamochód według francuskiego producenta stanowi pokaz ich inżynieryjnych możliwości.

Jego niską masę własną udało się osiągnąć między innymi dzięki stworzeniu nadwozia z włókien węglowych. Auto mierzy 4,71 m długości, 2 m szerokości i skromne 1,17 m wysokości przy rozstawie osi 2,74 m. Napędzane jest umieszczonym centralnie silnikiem V6 – znanym z Nissana GT-R Nismo – o mocy 550 KM. Sport R.S. 01 od 0 do 100 km/h rozpędza się w 2,5 s i potrafi osiągnąć 305 km/h.

Maksymalny moment obrotowy przekazywany jest na tylne koła przy współpracy z sekwencyjną, 7-stopniową skrzynią biegów firmy Sadev. Jednak tym, co imponuje najbardziej, jest niesamowity docisk, który jak twierdzi Renault wynosi nawet 1200 kg! Dla porównania LaFerrari dysponuje maksymalną siłą docisku rzędu „jedynie” 300 kg.

Jak tym się jeździ? Sprawdził były kierowca WRC – Jean Ragnotti, który wybierał się w pościg za niesfornym motocyklistą:

I cały czar prysł, bo te wszystkie sceny zostały skrupulatnie ukartowane przez twórców klipu promocyjnego tego spektakularnego samochodu. W końcu na francuskich drogach panuje większa różnorodność pod względem marek i modeli aut – nie wszyscy bowiem jeżdżą nowymi Renault.

Ponadto warto także zwrócić uwagę, że te wszystkie „postronne” pojazdy pełniły rolę ustawionych w mniej więcej równym odstępie mobilnych pachołków. Szkoda, że nie pomalowano ich w poziome biało-pomarańczowe pasy!

Tagi: #Duperele #Renault