30.12.2015 13:50

Sztuka wysiadania z BMW i8

O bezkompromisowym charakterze BMW i8 świadczą niskie zawieszenie i ogromne progi, które znacząco utrudniają wsiadanie i wysiadanie z tego sportowego pojazdu.

Sztuka wysiadania z BMW i8
foto: kadr z wideo

Żeby ze zwykłej czynności uczynić cyrkową sztuczkę potrzeba jeszcze jednego elementu – odpowiedniej tuszy kierowcy lub pasażera. Zobaczcie jak współczesny „playboy w szarym rydwanie” z unoszonymi do góry drzwiami zmagał się z wysiadaniem z niego:

To kolejny dowód na to, że młodość, piękno i bogactwo rzadko idą ze sobą w parze. A radość z prowadzenia BMW zdaje się być okupiona brzemieniem wysiadania z niego.

Niektórzy sugerują, że nazwa i8 wzięła się od podobnie brzmiącego sformułowania „I ate”, co oznacza „ja zjadłem”...

Ceny BMW i8 w polskich salonach zaczynają się od 597 000 zł. Auto przy rozstawie osi 2,8 m mierzy 4,69 m długości, 1,94 m szerokości i 1,29 m wysokości. Według danych producenta jego masa na sucho wynosi 1485 kg, co w teorii powinno dawać około 1560 kg razem z kierowcą.

Moc pochodzi z hybrydowego tandemu, na który składają się 1,5-litrowy silnik 3-cylindrowy TwinTurbo wytwarzający 231 KM oraz elektryczny generujący 131 KM. To daje łączną moc układu wyrażaną w 362 KM. Maksymalny moment obrotowy w wysokości 320 Nm przekazywanych jest na obie osie za pośrednictwem 6-biegowej przekładni automatycznej.

BMW i8 od 0 do 100 km/h rozpędza się w 4,4 s. Jego prędkość elektrycznie ograniczono do 250 km/h. Producent obiecuje średnie spalanie na poziomie 2,1 l/100 km. Auto wyłącznie na silniku elektrycznym może pokonać do 37 kilometrów. Szacowany zasięg maksymalny to 600 km w trybie Eco Pro według standardów NEDC.

Bawarska marka planuje w przyszłości rozszerzyć gamę samochodów elektrycznych o nowe modele. 

Tagi: #BMW #Duperele