12.04.2016 14:36

„Top Gear” wyłonił najlepsze auta 2016 roku

Brytyjski magazyn motoryzacyjny wyłonił najlepsze testowane auta w 2016. Dowiedz się, które z nich zgarnęły prestiżowe tytuły w poszczególnych kategoriach.

„Top Gear” wyłonił najlepsze auta 2016 roku
foto: materiały prasowe

Za najlepszego hot hatcha oraz najlepszy samochód roku uznano Forda Focusa RS. Jego silnik 2.3 EcoBoost z turbosprężarką typu Twin Scroll legitymuje się mocą 350 KM osiąganą przy 5800 obr./min. Na sprint od 0 do 100 km/h auto potrzebuje zaledwie 4,7 s i potrafi rozpędzić się nawet do 266 km/h. Maksymalny moment obrotowy w wysokości 440 Nm dostępny jest w zakresie 2700-4000 obr./min. i trafia na obie osie za pośrednictwem 6-biegowej przekładni ręcznej.

W razie potrzeby nawet 70% momentu może zostać przekazana na tylną oś. Kierowca może przełączać pomiędzy 4 trybami jazdy – Normal, Sport, Track i Drift. Co ciekawe, w trakcie gwałtownego przyspieszania jednostka za sprawą funkcji overboost jest w stanie dostarczyć dodatkowych 20 Nm na czas do około 15 sekund. Ceny tego auta w Polsce rozpoczynają się od 151 790 zł.

Zdaniem dziennikarzy jednego z najpopularniejszych tytułów na świecie, najlepszym sportowym supersamochodem 2016 roku jest Ferrari 488 GTB, które stanowi wręcz kwintesencję pojazdów tego rodzaju. Łączy w sobie wszystkie najlepsze cechy – wyróżnia się świetnym zawieszeniem zaprojektowanym z myślą o ucinaniu sekund na każdym zakręcie. Silnik momentalnie reaguje na każde muśnięcie gazu i współpracuje ze świetnie działającą przekładnią automatyczną o siedmiu przełożeniach.

Z pojemności 3.9 l inżynierowie Ferrari wykrzesali potężną moc 690 KM osiąganych przy 8000 obr./min. oraz 760 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego przy 3000 obr./min. Za stylistykę tego ważącego 1544 kg pojazdu odpowiada Flavio Manzoni ze studia Ferrari’s Styling Centre.

Spośród roadsterów Top Gear najbardziej poleca nową Mazdę MX-5, która również w 2016 roku zgarnęła nagrodę w kategorii najlepszego samochodu na świecie oraz najlepszego designu. Pokonywanie zakrętów tym autem to czysta przyjemność – twierdzą dziennikarze. Mazda dostępna jest z dwoma silnikami do wyboru – 1,5-litrowym o mocy 130 KM lub 160-konnym 2.0. W mocniejszym wariancie MX-5 może się poszczycić niską masą własną, wynoszącą na sucho 1000 kg.

Z kolei w kategorii coupe roku nagrodę zgarnęło BMW M2 skrywające pod maską nowo opracowaną 3-litrową podwójnie doładowaną rzędową szóstkę o mocy 370 KM. Moment obrotowy w wysokości 465 Nm dostępny jest w przedziale 1400-5560 obr./min., a dzięki funkcji overboost może wzrosnąć o 35 Nm do wartości 500 Nm w zakresie 1450-4750 obr./min. Za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni ręcznej lub dwusprzęgłowej przekładni automatycznej DCT o 7 przełożeniach wprawiane w ruch są tylne koła. Pojazd od 0 do 100 km/h rozpędza się w 4,4 lub 4,5 s (w zależności od przekładni) i potrafi osiągnąć ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną 250 km/h. Długą pętlę Nurburgringu M2 pokonało w 7 minut i 58 sekund.

Mercedes-AMG C 63 uznano za najlepsze kombi roku, a za najbardziej szalony pojazd – Ariela Nomada. Konkurencję w kategorii aut rodzinnych zmiótł Land Rover Discovery Sport. Doceniono także Porsche 911 GT3 RS za to, jak wymagającym i bezkompromisowym jest samochodem. Rolls-Royce Dawn zaimponował najbardziej na tle luksusowych aut. Spośród muscle-carów wybrano Forda Mustana GT350R, za niesamowitą ścieżkę dźwiękową wydobywającą się z rur wydechowych nagrodzono Range Rovera Sporta SVR.

Kategorię limuzyn zdominował Jaguar XF, a sportowe pojazdy – Porsche Cayman GT4. Wyróżniono także Mazdę CX-3 na tle miejskich crossoverów. Z kolei tytuł silnika roku zgarnęła jednostka z Ferrari F12tdf, a najlepszym producentem okrzyknięto McLarena.

Zgadzacie się z tymi rezultatami?

Tagi: #Duperele #Ford #Top Gear