03.03.2017 09:45

10 najlepszych aut 2017 według Consumer Reports

Specjaliści z Consumer Reports wybrali 10 najlepszych samochodów w swoich segmentach. Pod uwagę wzięli wyniki podczas przeprowadzanych testów, niezawodność, satysfakcję właścicieli i bezpieczeństwo.

10 najlepszych aut 2017 według Consumer Reports
foto: materiały prasowe

W klasie małolitrażowych samochodów osobowych zwyciężyła Toyota Yaris iA. Auto uznawane jest za dojrzałe jak na swój segment, dysponuje dobrymi 4-cylindrowymi silnikami o wysokiej kulturze pracy oraz dopracowaną przekładnią automatyczną. Do tego klienci mogą cieszyć się standardowym bogatym wyposażeniem – w pełni wyposażonym systemem multimedialnym oraz asystentem autonomicznego hamowania.

Kompakty zdominował Chevrolet Cruze oferujący dobre właściwości jezdne i bardzo niskie zużycie paliwa, szczególnie w odmianie z 4-cylindrowym turbodoładowanym silnikiem 153-konnym – 5 litrów w trasie i 7,8 litra w cyklu mieszanym.

Spośród hybryd wyróżniona została Toyota Prius, która imponuje małym apetytem na paliwo (4,5 litra na 100 km). Standardowe bogate wyposażenie pomogło Japończykowi zająć tak wysokie miejsce w tym rankingu.

Sportowe samochody musiały ustąpić miejsca Maździe MX-5. Mechaniczny samochód zapewnia wyśmienite właściwości jezdne, świetny układ kierowniczy, daje dużo radości z jazdy nawet w najsłabszym wariancie silnikowym. Do tego zadowala się zużyciem paliwa na poziomie 6,9 litrów na 100 km.

Kia Optima pokonała zeszłorocznego zwycięzcę w kategorii średniej wielkości sedanów – Toyotę Camry. Tak wysoką pozycję zawdzięcza dobrym właściwościom jezdnym, stabilności, dobrym hamulcom, łatwym prowadzeniu i sporą ilością miejsca z tyłu. Wadą jest przeciętne zużycie paliwa. Na ostateczny werdykt nie miała wpływu przeprowadzona akcja serwisowa z udziałem 12 000 egzemplarzy tego modelu.

Chevrolet Impala wygrała drugi raz z rzędu wśród większych sedanów. Po raz kolejny zachwyciła dobrym prowadzeniem, pokaźnym i ustawnym bagażnikiem, a także ergonomią.

Z góry na konkurentów w klasie małych SUV-ów może spoglądać Subaru Forester, wyznaczający standardy w segmencie – tak przynajmniej twierdzi CR. Auto jest relatywnie przestronne, oszczędne, niezawodne i oferuje łatwy dostęp do wnętrza. W dodatku zapewnia dobre osiągi i właściwości jezdne, czym się wyróżnia na tle rywali.

Toyota Highlander wygrała w kategorii średniej wielkości SUV-ów, a to za sprawą funkcjonalności, czyli 3 rzędów siedzeń, dużego bagażnika oraz możliwości holowania cięższych pojazdów. Do tego raporty udowodniły, że jest niezawodnym samochodem. „Kropką nad i” jest model rocznikowy 2017, który oferuje lepsze osiągi oraz dwa dodatkowe biegi.

Karty w segmencie luksusowych SUV-ów rozdaje Audi Q7. Prowadzi się jak sedan, w dodatku można nim pojechać w teren bez obawy zakopania. Jest wielki, zwinny, luksusowy, uzbrojony w nowoczesną technologię. Wyprzedza rywali, którzy w zdecydowanej większości nie są tacy nowocześni pod względem konstrukcyjnym.

Wśród kompaktowych pickupów prym wiedzie Honda Ridgeline. Dobry komfort, dojrzałe prowadzenie i świetna ekonomia to główne atuty tego modelu.

Część z wymienionych samochodów oferowanych jest również w Europie – Toyota Prius, Mazda MX-5, Kia Optima, Subaru Forester, Audi Q7.

Tagi: #News