26.04.2016 15:34

718 Cayman najtańszym Porsche na polskim rynku

Niemiecki producent samochodów ujawnił ceny nowego Porsche 718 Caymana. Bazowa odmiana ma kosztować od 224 510 zł, a droższa „S-ka” – 318 620 zł.

718 Cayman najtańszym Porsche na polskim rynku
foto: materiały prasowe

Auto napędzane jest centralnie umieszczonym 2-litrowym 4-cylindrowym bokserem o mocy 300 KM i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego, podczas gdy mocniejsza odmiana „S” może poszczycić się 2,5-litrowym silnikiem legitymującym się 350 KM i 420 Nm. Większa jednostka dysponuje turbiną o zmiennej geometrii, czyli technologią do niedawna wykorzystywaną wyłącznie przez model 911 Turbo.

Zdaniem inżynierów Porsche, udało im się usprawnić działanie przekładni PDK, z którą nawet bazowa odmiana jest w stanie osiągnąć pierwsze 100 km/h już po 4,7 s. Na dokonanie tego samego „S-ka” potrzebuje 4,2 s. Ich prędkość maksymalna wynosi adekwatnie 275 i 285 km/h. Według standardów NEDC średnie zużycie paliwa spadło w porównaniu do poprzednika z wartości 8,1 do 5,7 l/100 km w cyklu mieszanym.

Nowy Cayman może pochwalić się także bardziej dopracowanym zawieszeniem. Sztywniejsze są sprężyny oraz stabilizatory poprzeczne, podczas gdy amortyzatory zostały całkowicie zmienione, tak by lepiej oddawały charakter zmodernizowanego samochodu. Do kompletu dołożono większe hamulce – o średnicy 330 mm z przodu i 299 mm z tyłu – szersze tylne opony, usprawniając jednocześnie działanie układu kierowniczego Porsche, który jest teraz o 10% bardziej bezpośredni.

Do wyboru klientów jest opcjonalne zawieszenie PASM (Porsche Active Suspension Management), dzięki któremu można się poruszać o 1 cm bliżej nawierzchni w bazowej odmianie oraz o 2 cm w wersji „S”. Zdecydować się można również na pakiet Sport Chrono oferujący 4 tryby jazdy – Normal, Sport, Sport Plus i Individual – oraz system rozdzielający moment obrotowy między kołami o nazwie Porsche Torque Vectoring.

W stosunku do poprzednika zmieniony został wygląd auta. Przeprojektowano światła oraz zderzaki. We wnętrzu znalazła się kierownica na wzór tej z hipersportowego Porsche 918 Spyder. Pasażerowie mają do dyspozycji także unowocześniony system multimedialny PCM (Porsche Communication Management).

Jeśli jednak chcielibyście cieszyć się podobnymi doznaniami z jazdy przy otwartym dachu, możecie zdecydować się na Porsche 718 Boxster, którego ceny z 2-litrową jednostką i 6-biegową skrzynią ręczną startują z pułapu 230 510 zł. Za odmianę z automatem trzeba dopłacić 12 639 zł. Za to „S-ka” to wydatek od 325 290 zł.

Wolicie Caymana czy Boxstera?

Tagi: #News #Porsche