27.06.2017 12:38

Agencja Reuters: Niemiecki rząd chce poprawy oprogramowania w silnikach diesla

Według agencji Reuters, która powołuje się na swoje zaufane źródła, resort transportu miałby naciskać na koncerny motoryzacyjne, aby te zmieniły ustawienia w oprogramowaniu silników diesla.

Agencja Reuters: Niemiecki rząd chce poprawy oprogramowania w silnikach diesla
foto: Piotr Jedzura/East News

Jest to pokłosie wydarzeń sprzed 2 lat, gdy we wrześniu 2015 roku wyszła na jaw afera, w którą zamieszany był niemiecki koncern. Volkswagen produkujący popularne modele aut, wprowadzał na rynek samochody nie spełniające wymogów ochrony środowiska fałszując przy tym ich testy spalin. Za co koncern został ukarany kwotą prawie 3 miliardów dolarów.

Czy naciski rządu spowodowane są troską o ochronę środowiska, czy zabiegiem politycznym przed zbliżającymi się 24 września 2017 roku wyborami parlamentarnymi? Tego nie wiadomo. Jednak według zaufanych źródeł agencji Reuters w poniedziałek, 26 czerwca 2017 roku, miało odbyć się spotkanie przedstawicieli koncernów motoryzacyjnych z członkami ministerstwa transportu. W trakcie którego zgromadzeni mieli obradować nad zmniejszeniem zanieczyszczeń tlenkiem azotu o 25%.

Procedura poprawy oprogramowania w silnikach diesla, mająca zmniejszyć produkcję zanieczyszczeń objęłaby prawie 12 milionów aut. Na przymusową wizytę w serwisie skierowane zostałyby samochody spełniające obecnie europejskie standardy emisji spalin euro-4, euro-5 i euro-6. Cała akcja miałaby pochłonąć 1,5-2,5 miliona euro, a niemiecki rząd chce, by wszystkie koszta leżały po stronie koncernów motoryzacyjnych.

Po wydarzeniach z 2015 roku, we wrześniu 2016 roku producenci koncernów motoryzacyjnych postanowili dobrowolnie skierować 630 tysięcy samochodów na poprawę systemu zarządzającego pracą silnika, jednak dla władz to za mało.

W niektórych niemieckich miastach tj. Stuttgart oraz Monachium zaczęto zastanawiać się nad wprowadzeniem zakazu dla wybranych modeli napędzanych jednostkami diesla. Tamtejsze władze miałyby argumentować wprowadzenie tego zakazu zwiększeniem zachorowalności na choroby układu oddechowego.

Czy wymuszenie zmiany oprogramowania silników diesla jest troską o środowisko czy zabiegiem politycznym?

Aleksandra Kopka
Tagi: #diesel #euro-4 #euro-5 #euro-6 #normy spalin #silnik diesla