09.08.2016 08:59

Arrinera w Warszawie, Wrocławiu i Szczecinie

Ta sama błękitna Arrinera, która reprezentowała Polskę na Festiwalu Prędkości w Goodwood, zawitała do kraju nad Wisłą, odwiedzając trzy miasta.

Arrinera w Warszawie, Wrocławiu i Szczecinie
foto: materiały prasowe

W Szczecinie Hussarya GT pojawiła się obok budynku Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza, który w 2015 roku zdobył prestiżową, główną nagrodę Miesa van der Rohe 2015, przyznawaną najładniejszym budowlom na Starym Kontynencie.

Arrinera ubarwiła krajobraz również we Wrocławiu, gdzie można było ją podziwiać zaparkowaną przed zbudowanym w XIII wieku ratuszem. Z kolei w Warszawie Hussarya GT poruszała się w okolicach Opery Narodowej oraz Placu Józefa Piłsudskiego.

Premiera tego bezkompromisowego samochodu odbyła się podczas targów motoryzacyjnych Autosport International Racing Car Show w Birmingham. Auto na tle bazowego odpowiednika wyróżnia się swoi wyglądem. Inżynierowie przy współpracy z Januszem Piechną z Politechniki Warszawskiej uzbroili Arrinerę w pakiet elementów optymalizujących aerodynamikę.

Za sprawą innowacyjnych rozwiązań udało się uzyskać znacznie większą siłę docisku. To zasługa między innymi zamontowanego z przodu splittera z wargą spiętrzającą oraz płaską podłogą, dyfuzora i spojlera. Na dachu znalazł się sporych rozmiarów wlot powietrza wykonany z włókna węglowego – jest on częścią układu dolotowego i umożliwia dopływ czystego i zimnego powietrza, co poprawia osiągi jednostki. Nadkola wypełniają 18-calowe felgi wykonane z lekkich stopów metali, okalane przez opony S8H Michelin.

Umieszczony centralnie silnik 8-cylindrowy ma pojemność 6,2 litra i generuje moc od 420 do 650 KM przy maksymalnym momencie obrotowym w wysokości od 580 do 810 Nm – w zależności od tego, co sobie zażyczą klienci. Napędzane są tylne koła przy współpracy z 6-biegową skrzynią sekwencyjną Hewland LLS, sterowaną półautomatycznie przy pomocy łopatek znajdujących się za kołem kierowniczym.

hussarya 2

Zastosowanie specjalnych komponentów umożliwiło uzyskanie niskiej masy własnej wyrażanej 1250 kg. Nadwozie wykonano z włókna węglowego, podłogę i niektóre elementy wnętrza z kevlaru, zastosowano również specjalną stal. Rama przestrzenna spełnia wyśrubowane wymogi homologacyjne FIA, co oznacza, że Arrinera zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa.

Kosztująca od 139 000 funtów Arrinera Hussarya GT swój pierwszy oficjalny przejazd obyła podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood w 2016 roku:

Jak Wam się podoba Arrinera Hussarya GT?

Tagi: #Arrinera #News