21.03.2017 08:34

Audi RS3 w pełnej krasie. Ma 400 KM

Audi jako pierwszy producent premium odważył się na wprowadzenie na rynek auta segmentu C. Tym razem marka z Ingolstadt przełamała magiczną granicę 400 KM w tej klasie pojazdów.

Audi RS3 w pełnej krasie. Ma 400 KM
foto: materiały prasowe

Najmocniejszy wariant A3 – RS3 – napędzany jest 2,5-litrowym silnikiem pięciocylindrowym generującym 400 KM i 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To więcej niż produkowane 10 lat temu Porsche 911 (997) Carrera S. Sama jednostka została doceniona przez jurorów International Engine of the Year i uznana za najlepszą w kategorii od 2.0 do 2.5 litra.

Pomimo zwiększenia mocy, inżynierom udało się zmniejszyć masę silnika aż o 26 kilogramów, dzięki czemu polepszono stosunek mocy do masy. W efekcie Audi jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy, co też zawdzięcza stałemu napędowi na obie osie – Quattro – współpracującemu z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów S-tronic o 7 przełożeniach. Maksymalną prędkość ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Opcjonalnie granicę tę można przesunąć o 30 km/h wzwyż.

Zmodernizowano także zawieszenie, które opcjonalnie może korzystać z adaptacyjnych amortyzatorów. Dodatkowo jeśli komuś nie wystarczają standardowe hamulce o średnicy 370 mm, można zdecydować się na ceramiczne.

Nowa oferta skierowana jest do najbardziej wymagających klientów, o czym wspomniał Stephan Winkelmann, dyrektor zarządzający w Audi Sport GmbH:

"

Teraz z mocą 400 KM to auto jest na światowym pole position. Taką moc można mieć nie tylko hatchback (RS3 Sportback), ale także sedan. Oba modele stanowią interesującą przepustkę dla klientów do wejścia do świata RS. "

Tak samo jak Audi A3 po liftingu, tak i RS3 zyskało między innymi Audi virtual cockpit, korzystający z ekranu TFT o przekątnej 12,3 cala. a wyświetlaczu wysokiej rozdzielczości znajdziemy najważniejsze informacje dotyczące samochodu. Za pośrednictwem przycisku „View”, kierowca może przełączać pomiędzy dwoma widokami kokpitu. W pierwszym z nich – klasycznym – pokazane są zegary i kontrolki przywodzące na myśl te analogowe i to właśnie one zajmują większość wirtualnej przestrzeni.

W trybie infotainment dominuje centralne okno z mapą nawigacji lub informacjami dotyczącymi telefonu, radia i systemu audio. Obrotomierz i prędkościomierz wyświetlają się w postaci małych, okrągłych zegarów umiejscowionych w rogach ekranu. Co więcej, projektanci z Ingolstadt zdecydowali się na przeprojektowanie struktury menu systemu MMI, która sposobem obsługi ma przypominać rozwiązania znane ze smartfonów.

Marka z Ingolstadt podkreśla, że 5-cylindrowe jednostki są tradycją dla Audi i przyczyniły się do sukcesów w motorsporcie w latach 80. Po latach przerwy, producent zdecydował się w 2009 roku powrócić do produkcji modeli wyposażonych w silniki o tej liczbie cylindrów, wraz z zaprezentowaniem Audi TT RS. W 2011 w portfolio pojawił się RS3 Sportback, a 2 lata później – RS Q3. Mimo tak dużej mocy, RS3 ma zużywać w cyklu łączonym około 8,4 l/100 km, emitując przy tym 191 g CO2 na kilometr.

Tagi: #Audi #Galeria #News