03.03.2016 12:50

Audi SQ7 TDI – turbodiesel o mocy 435 KM

Niemiecki producent samochodów zaprezentował najnowsze Audi SQ7 TDI, czyli najmocniejszego seryjnie produkowanego SUV-a z silnikiem turbodiesla. To odpowiedź na rynkowy sukces SQ5.

Audi SQ7 TDI – turbodiesel o mocy 435 KM
foto: materiały prasowe

Jego sercem jest nowo opracowana 4-litrowa jednostka TDI V8 z elektrycznym kompresorem EPC – który po raz pierwszy debiutuje w produkcyjnym aucie – wspomagającym dwie turbosprężarki. Zaprojektowany od podstaw motor wysokoprężny może poszczycić się mocą 435 KM i 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który dostępny jest już od 1000 obr./min. To pozwala SQ7 rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 4,8 s oraz osiągnąć ograniczoną elektronicznie prędkość 250 km/h.

W przypadku tego samochodu w parze z mocą idzie ekonomia. Według zapewnień producenta, 8-cylindrowy silnik charakteryzuje się znacznie mniejszym zapotrzebowaniem na paliwo w porównaniu do 6-cylindrowego odpowiednika z rodziny Audi. Potężny turbodiesel zadowala się bowiem spalaniem na poziomie 7,4 l/100 km.

Dzięki zaawansowanej technologii, jednostka wyróżnia się równomiernym przypływem mocy – jest pozbawiona turbodziury. Elektryczny kompresor jest w stanie dostarczyć odpowiednią moc w czasie zaledwie 250 milisekund.

Audi przeprogramowało także 8-biegową przekładnię Tiptronic, która nie dość, że jest szybsza, to przyczynia się do niższego zużycia paliwa. Przekazuje ona moment obrotowy na obie osie za pośrednictwem stałego napędu Quattro, współpracującego z centralnym, samoblokującym mechanizmem różnicowym. Opcjonalnie z pakietem sportowym, auto może zostać wyposażone w elektromechaniczny system stabilizacji oraz tylną oś skrętną.

Standardem w SQ7 TDI są przednie światła LED-owe oraz 20-calowe felgi aluminiowe okalane przez opony w rozmiarze 285/45. Za dodatkową opłatą można mieć 22-calowe obręcze i reflektory w technologii matrix LED.

Niemiecki producent twierdzi, że SQ7 jest najlżejszym dostępnym w swoim segmencie SUV-em – niestety przedstawicielstwo marki z czterema okręgami w logo nie podało do informacji publicznej ile waży ich nowe auto. Wiadomo jedynie, że ma relatywnie niski środek ciężkości, a jego współczynnik oporu powietrza wynosi 0,34 Cx. Ponadto oferuje 24 różnych asystentów poprawiających bezpieczeństwo, komfort podróży i ekonomię.

Przyszli klienci do wyboru będą mieli 12 kolorów nadwozia. W Niemczech Audi SQ7 TDI trafi do sprzedaży wiosną 2016 roku i będzie kosztować od 89 900 euro – przy okazji tej kwoty, producent wspomina, że standardowe wyposażenie obejmuje dodatki warte 10 000 euro.

Tagi: #Audi #Galeria #News