25.04.2016 12:05

Audi TT RS – najszybsze w historii

Niemiecki producent samochodów zaprezentował na targach motoryzacyjnych China Beijing Motor Show najmocniejszą odmianę TT w historii – RS.

Audi TT RS – najszybsze w historii
foto: materiały prasowe

Samochód dostępny jest w dwóch wersjach nadwoziowych – coupe i kabriolet. Oba napędzane są takim samym 2,5-litrowym silnikiem turbodoładowanym, w którym blok stalowy został zastąpiony lżejszym o 10 kilogramów aluminiowym. W stosunku do „S-ki” moc wzrosła z 340 do 400 KM. Maksymalny moment obrotowy w wysokości 480 Nm – dostępny w zakresie 1700-5850 obr./min. – przekazywany jest na obie osie za pośrednictwem dwusprzęgłowej przekładni automatycznej o 7 przełożeniach. Za kierownicą znalazły się łopatki do zmiany biegów.

Według danych producenta, Audi TT RS od 0 do 100 km/h rozpędza się w 3,7 s lub 3,9 s w przypadku cięższej odmiany kabriolet. A to już liga supersamochodów. Niewiele szybsze jest Audi R8 w bazowej wersji z 540-konnym silnikiem, które do osiągnięcia takiej prędkości potrzebuje 3,5 s. Prędkość maksymalną ograniczono elektrycznie do 250 km/h i może zostać zwiększona o 30 km/h na życzenie klienta.

Najmocniejsza seryjna odmiana Audi TT w historii wyróżnia się przeprojektowanymi zderzakami z większymi wlotami powietrza oraz kontrastującymi srebrnymi elementami, a także lusterkami w tym samym odcieniu. Z tyłu znalazły się ogromne, pojedyncze końcówki rur wydechowych oraz sporych rozmiarów dyfuzor.

Dedykowane dla tego modelu są felgi z lekkich stopów metali w rozmiarze 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu. Za nimi skrywają się tarcze hamulcowe o średnicy adekwatnie – 370 i 310 mm. Jak najlepsze prowadzenie ma zapewniać zawieszenie RS z adaptacyjnymi amortyzatorami. Po raz pierwszy w seryjnie produkowanym Audi opcjonalnie dostępne jest oświetlenie OLED w tylnych światłach.

We wnętrzu tego mierzącego 4,19 m długości, 1,83 m szerokości i 1,34 m wysokości auta znajdziemy między innymi 12,3-calowy wyświetlacz. Wziął on na siebie cały ciężar obsługi, dzięki czemu projektanci mogli ponieść się wodzy fantazji i zaprojektować minimalistyczny kokpit. System multimedialny MMI został uzbrojony w nowoczesną technologię, nawigację, kontrolę głosu oraz Audi connect z możliwością uruchomienia hotspota Wi-Fi. Dźwięki wydobywają się z wysokiej jakości głośników sygnowanych przez firmę Bang & Olufsen.

Nowe Audi TT RS trafi na europejski rynek jesienią 2016 roku z cenami rozpoczynającymi się od 66 400 euro za coupe i 69 200 euro za roadstera. Tak więc jeśli macie chrapkę na ten model, musicie się liczyć z wydatkiem rzędu 300 000 zł.

Tagi: #Audi #Galeria #News