12.01.2016 14:53

Audi h-tron – futurystyczny koncept

Na płycie podłogowej drugiej generacji MLB Evo, wykorzystywanej przez nowe Q7 oraz Bentleya Bentayagę, powstało koncepcyjne Audi h-tron.

Audi h-tron – futurystyczny koncept
foto: materiały prasowe

Samochód mierzy 4,88 m długości, 1,93 m szerokości i 1,54 m wysokości, a za jego napęd posłużyły dwa motory elektryczne – po jednym dla każdej z osi – których źródłem energii są ogniwa paliwowe zasilane wodorem.

Ten z przodu dostarcza 121 KM, a ten z tyłu aż 188 KM. To pozwala na sprint od 0 do 100 km/h w mniej niż 7 sekund, co jest zasługą potężnego momentu obrotowego 550 Nm, dostępnego już od samego dołu. Prędkość maksymalną ograniczono elektrycznie do 200 km/h. Największe wrażenie robi zaś zasięg wynoszący 600 km, który można uzyskać zaledwie po 4 minutach, bo właśnie tyle czasu potrzeba na napełnienie do pełna zbiornika wodoru.

W celu uzyskania jak najlepszych właściwości jezdnych, zastosowano popularny zabieg – zamontowano baterie pod podłogą. O jak najskuteczniejsze wytracanie prędkości dbają gigantyczne ceramiczne, 20-calowe hamulce z przodu oraz 19-calowe z tyłu. Audi h-tron także korzysta z adaptacyjnego, pneumatycznego zawieszenia, które można obniżyć nawet o 3 cm, równocześnie zmniejszając opory powietrza.

Wnętrze tego auta uzbrojono w nowy system multimedialny, jak również klimatyzację obsługiwaną za pomocą dotykowych wyświetlaczy. Jak na Audi przystało, kierownica jest spłaszczona u dołu. Zmieniło się za to sporo z tyłu – zrezygnowano z pełnej funkcjonalności na rzecz wygody. Trzyosobową kanapę zastąpiono dwoma niezależnymi siedzeniami, które są przedzielone podłokietnikiem.

W tym SUV-ie zadebiutuje także autonomiczny system jazdy oraz zdalnego parkowania, który w niedalekiej przyszłości ma trafić do przyszłej generacji Audi A8. Całość bazuje na radarach, kamerach i czujnikach, które czuwają nad tym, co się dzieje dookoła. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom, komputer może przejąć kontrolę nad autem podczas parkowania lub poruszania się w gęstym ruchu, które wymaga częstego zatrzymywania się i ruszania. Całość działa do prędkości 60 km/h.

Jak Wam się podoba przyszłość w takim wydaniu?

Tagi: #Audi #News