14.01.2016 11:54

BMW M3 i M4 w pakiecie Competition

Szef dywizji BMW M – Frank van Meel – dwa dni po tym jak 12 stycznia 2016 roku oficjalnie potwierdził wprowadzenie nowej odmiany Competition, oficjalnie zaprezentował M3 i M4 w tej mocniejszej wersji.

BMW M3 i M4 w pakiecie Competition
foto: materiały prasowe

Auta napędzane są dokładnie tym samym 3-litrowym, podwójnie doładowanym silnikiem V6. Po modyfikacjach zyskał on dodatkowe 19 KM, windując moc z 431 do 450 KM. Skrócono także czas sprintu samochodu do 100 km/h o 0,1 s. A ten wersji Competition z automatyczną przekładnią dwusprzęgłową DCT zajmuje M3 sedan i M4 coupe 3,8 s. Na dokonanie tego samego M4 w nadwoziu kabriolet potrzebuje 4,1 s.

Poza wydajniejszą jednostką oraz lepszymi osiągami, w cenie jest specjalnie zmodernizowane zawieszenie adaptacyjne BMW Motorsport z nowymi sprężynami, amortyzatorami oraz stabilizatorami poprzecznymi. Zmieniono także konfigurację trybów jazdy (Comfort, Sport i Sport+), przy okazji dopracowując działanie aktywnego dyferencjału na tylnej osi oraz systemu elektronicznego układu stabilizacji toru jazdy o nazwie DSC.

BMW M4 Competition 2

Z zewnątrz auto wyróżnia się 20-calowymi felgami z lekkich stopów metali, sportowym układem wydechowym z czarnymi, chromowanymi końcówkami oraz czarną osłoną chłodnicy.

Wewnątrz zmieniło się jeszcze mniej – zamontowano jedynie lekkie, sportowe fotele sygnowane przez BMW Motorsport z oryginalnymi, subtelnymi przeszyciami pasów w trzech kolorach, z którymi kojarzony jest nadworny tuner Bawarczyków:

BMW M4 Competition 3

Niemiecki producent samochodów nie zdradził jeszcze kiedy nowy pakiet pojawi się w katalogu BMW i jaka cena będzie przy nim widnieć.

Obecnie w polskim cenniku znajdziemy M3 z przekładnią ręczną za 367 400 zł, a z 7-biegowym automatem DCT za 387 176 zł.

M4 w odmianie z ręczną przekładnią i nadwoziu coupe kosztuje z kolei 365 300 zł. Za automat trzeba dopłacić tyle samo, czyli 19 776 zł. Ceny kabrioletu startują z pułapu 395 800 zł.

Tagi: #BMW #News