06.11.2015 12:11

BMW X4 M40i – najmocniejsze w gamie

Bawarczycy oficjalnie zaprezentowali najmocniejszą wersję BMW X4 M40i. Pod jego maską znalazła się 3-litrowa jednostka TwinTurbo o mocy 360 KM i 465 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

BMW X4 M40i – najmocniejsze w gamie
foto: materiały prasowe

Jest to pierwsza „X-czwórka" w pakiecie M Performance. Bazuje ona na modelu xDrive35i, w stosunku do którego zmodernizowano silnik i zawieszenie, co zaowocowało lepszymi właściwościami jezdnymi. Parametry jednostki wzrosły o 54 KM i 65 Nm. Moc dostępna jest w zakresie 5800-6000 obr./min. Sprint do 100 km/h trwa 4,9 s (0,6 sekundy szybciej niż xDrive35i).

BMW X4 M40i

Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Według zapewnień producenta, nowoczesny silnik, korzystający z technologii TwinPower Turbo oraz bezpośredniego wtrysku paliwa High Precision Injection, zapewnia też relatywnie niskie zużycie paliwa.

3-litrowa jednostka napędowa przeszła gruntowne zmiany. Nowe są m.in. stalowe wały korbowe i tłoki ze zmodyfikowanymi górnymi pierścieniami. Przy okazji też zwiększono poziom ciśnienia doładowania w turbosprężarce i zastosowano nowy układ wydechowy.

Moc przekazywana jest na cztery koła za pośrednictwem przeprogramowanej 8-biegowej skrzyni automatycznej, która teraz jeszcze szybciej reaguje na tzw. kickdown, czyli nagłą redukcję biegu lub biegów po wciśnięciu pedału gazu. Przełożeniami można żonglować przy pomocy dźwigni, łopatek umieszczonych przy kierownicy lub samopas. Standardem jest system Launch Control.

Napęd xDrive przekazuje większość momentu obrotowego na tylne koła, a sportowy układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu jest bardziej bezpośredni i natychmiastowo reaguje na każde polecenia kierowcy. Odmiana M40i wyróżnia się też wzmocnionymi sprężynami i stabilizatorami, zwiększonym pochyleniem kół przedniej osi i montowanymi seryjnie adaptacyjnymi amortyzatorami.

Z zewnątrz tego crossovera można poznać po agresywniejszym przednim zderzakiem, srebrnymi osłonami lusterek, 19-calowymi felgami z całorocznymi oponami run-flat (245/45 R19) lub opcjonalnymi 20-calowymi z lekkich stopów metali, okalanymi przez opony Michelin Pilot Super Sport (przód 245/40 R20, tył 275/35 R20) oraz dwiema czarnymi końcówkami wydechu. W kabinie znajdziemy sportowe kierownicą M i fotele, a także dźwignię zmiany biegów sygnowaną znaczkiem M i emblematami X4 M40i.

Kiedy BMW X4 M40i trafi do właścicieli i w jakiej cenie?

BMW zapowiedziało, że pierwsze egzemplarze X4 M40i trafią do salonów w USA w przyszłym roku. Do wyboru klientów będzie siedem kolorów nadwozia – sześć z nich jest wspólnych dla całej palety „X-czwórek", a kolor Long Beach Blue powstał na wyłączność dla tej topowej wersji.

Cena BMW X4 M40i w Niemczech zaczyna się od 65 000 euro (około 276 000 zł).

Tagi: #BMW #Motoryzacja #News