30.08.2016 08:56

Citroen CXperience zadebiutuje w Paryżu

Francuski producent samochodów zaprezentował koncepcyjną limuzynę o nazwie CXperience. Auto ma zadebiutować na targach motoryzacyjnych w Paryżu.

Citroen CXperience zadebiutuje w Paryżu
foto: materiały prasowe

Citroen twierdzi, że za sprawą tego pojazdu chciał zademonstrować zdolności designerów, którzy wypracowywany na przestrzeni lat język stylistyczny zastosowali w limuzynie. CXperience mierzy 4,85 m długości, 2 m szerokości i 1,37 m wysokości, przy ogromnym rozstawie osi 3 m. Nadkola wypełniają 22-calowe felgi. Zamiast konwencjonalnych lusterek zastosowano kamery. W razie potrzeby kierowcę wspierać może system kamer 360. Potencjalnie na rynku to auto mogłoby konkurować z Audi A7.

Za jego napęd posłużył hybrydowy tandem składający się z silnika spalinowego, wspomaganego przez elektryczną jednostkę. Łączna moc układu ma wynosić od 250 do 300 KM, przy czym bez emisji niebezpiecznych substancji do atmosfery można pokonać dystans do 60 kilometrów – pod warunkiem pełnego naładowania baterii. Biegami żongluje dwusprzęgłowa przekładnia automatyczna o 8 przełożeniach. Umieszczono ją poprzecznie pomiędzy silnikiem spalinowym i elektrycznym.

Inżynierowie w przypadku ekstrawaganckiego Citroena postawili na komfort. Auto wykorzystuje innowacyjne zawieszenie z hydropneumatyczne. Do tego zastosowano rozwiązania znane z Citroen’s Advanced Comfort.

Nietuzinkowe jest również wnętrze tego Citroena. Projektanci zainspirowani „architekturą, dekoracjami i umeblowaniem” stworzyli kabinę, w której znajdziemy gładkie powierzchnie, najwyższej jakości materiały oraz najnowocześniejszą technologię. Zrezygnowano ze środkowego słupka B, co ma zwiększyć poczucie przestrzeni. Siedzenia zaś wykończono oryginalną tapicerką, która współgra z drewnianymi elementami umieszczonymi na desce rozdzielczej.

Cały ciężar obsługi wziął na siebie ogromny, dotykowy, kolorowy wyświetlacz o przekątnej 19-cali w formacie 16/3. To właśnie za jego pośrednictwem można zmieniać ustawienia automatycznej klimatyzacji, systemów wspomagania, nawigacji oraz mediów. Z kolei pasażerowie tylnego rzędu siedzeń do dyspozycji mają tablet, dzięki któremu mogą między innymi dostosować ustawienie foteli do swoich potrzeb.

Zaprezentowany koncept może stanowić swojego rodzaju zapowiedź powrotu Citroena do produkcji samochodu premium konkurującego w klasie wyższej z topowymi modelami oferowanymi na rynku.

Jak Wam się podoba?

Tagi: #Citroen #Galeria #News