27.06.2017 11:11

Czy bateria w płynie zastąpi tradycyjne metody ładowania aut elektrycznych?

Naukowcy z Purdue University w West Lafayette opracowali metodę szybkiego i taniego sposobu ładowania samochodów elektrycznych. Ich wynalazek może skrócić czas ładowania auta do minimum.

Czy bateria w płynie zastąpi tradycyjne metody ładowania aut elektrycznych?
foto: materiały prasowe/purdue.edu

Obecnie ładowanie aut elektrycznych odbywa się w specjalnie do tego wybudowanych punktach lub w przydomowych garach. Czas potrzebny do naładowania akumulatorów elektrycznego auta waha się między kilka a kilkanaście godzin w zależności od sposobu ładowania. Wychodząc na przeciw problemowi zbyt długiego czasu uzupełniania prądu, firmy specjalizujące się w budowie aut elektrycznych toczą swego rodzaju bitwę na pomysły. Jednym z nich jest wykorzystanie baterii bez membranowych.

Wybitny profesor nauk ziemnych, astronomii oraz matematyki, John Cushamn z Uniwersytetu Purdue, opublikował wyniki swoich badań pt. „Reakcje Redox w płynach niemieszających się w porowatych mediach- reakcje bez membranowe”, dzięki którym współtworzył Ifbattery LLC.

"

Sprzedaż samochodów elektrycznych i hybrydowych wzrasta na całym świecie, a popularność takich firm jak Tesla jest niewiarygodna, ale nadal istnieją wyzwania dla przemysłu i konsumentów aut elektrycznych lub hybrydowych. "

W swoim wystąpieniu podczas konferencji International Society for Porous Media w Rotterdamie, która odbyła się 9 maja 2017 roku, zaznaczył:

"

Największym wyzwaniem dla przemysłu jest przedłużenie żywotności baterii i infrastruktury potrzebnej do ładowania pojazdu. Największą obecnie przeszkodą dla kierowców jest poświęcenie czasu na utrzymanie samochodów w pełni naładowanych. "

Według współtwórcy Ifbattery LLC, profesora inżynierii biomedycznej Erica Naumana, ich rozwiązanie jest przyszłością obszaru aut elektrycznych:

"

Ifbattery rozwija system magazynowania energii, który umożliwi kierowcom napełnianie ich elektrycznych lub hybrydowych pojazdów płynnymi elektrolitami w celu ponownego pobudzenia zużytych baterii, podobnie jak tankowanie ich zbiorników na gaz. "

Zużyte płyny akumulatorowe lub elektrolitowe mogłyby być zbierane a następnie przesyłane do np. elektrowni wodnej w celu ponownego naładowania. Rozwiązanie stworzone przez naukowców z Purdue University w West Lafayette może mieć jeszcze jedną zaletę deklasującą konkurencję.

Według naukowców ich baterie miałyby ograniczyć cykl ładowania, a wydłużyć przy tym żywotność baterii. Taki pomysł wpłynąłby również pozytywnie na środowisko poprzez zamianę komponentów na bezpieczniejsze oraz ograniczenie produkcji elementów wpływających na skażenie środowiska.

Uważacie, że zastąpienie tradycyjnych form ładowania aut elektrycznych wymiennymi bateriami elektrolitowymi zrewolucjonizuje rynek? A może to kolejny pomysł, który pozostanie w fazie koncepcyjnej będącym zbyt dużym zagrożeniem dla koncernów motoryzacyjnych?

Czy bateria w płynie zastąpi tradycyjne metody ładowania aut elektrycznych?

Aleksandra Kopka
Tagi: #auta elektryczne #Ifbattery LLC #Tesla