02.03.2016 13:04

Fiat Tipo debiutuje jako hatchback i kombi

Na stoisku Fiata w Genewie w 2016 roku po raz pierwszy na żywo zostało pokazane Tipo w dwóch nowych wersjach nadwoziowych. Auto produkowane będzie w Turcji, gdzie sprzedawane jest pod nazwą Aegea.

Fiat Tipo debiutuje jako hatchback i kombi
foto: materiały prasowe

Można zatem powiedzieć, że gama kompaktowego Fiata jest kompletna. Obie odmiany nadwoziowe mają się pojawić na polskim rynku w drugim i trzecim kwartale 2016 roku. Pięciodrzwiowa wersja mierzy 4,35 m długości, 1,79 m szerokości i 1,5 m wysokości, a kombi jest dłuższe o 22 cm – 4,57 m. Ten pierwszy może pochwalić się bagażnikiem o pojemności 440 litrów, a ten drugi – 550 litrami. Oparcia tylnej kanapy można składać w proporcji 60/40.

W Polsce nowe Tipo w wersji sedan w bazowej odmianie kosztuje od 42 600 zł w promocji – z rabatem 2400 zł. Auto jest bogato wyposażone – oferuje klimatyzację manualną, radio z wejściami USB, AUX oraz 4 głośnikami, elektrycznie sterowane szyby przednie, wspomagany układ kierowniczy Dualdrive z trybem City, centralny zamek, regulowaną w dwóch płaszczyznach kolumnę kierownicy, 15-calowe stalowe felgi z kołpakami, automatycznie unoszoną klapę bagażnika, system stabilizacji toru jazdy, poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu, wraz z bezkorkowym systemem tankowania Smart Fuel.

Fiat napędzany jest silnikiem 1.4 16V Fire 95 KM. Jak twierdzi producent, jednostka ta jest niezawodna i solidna. Rozwija 95 KM przy 6000 obr./min., a maksymalny moment obrotowy rzędu 127 Nm osiąga przy 4500 obr./min. Pierwsze 100 km/h ze startu zatrzymanego osiąga po 11,5 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 185 km/h. W bogatszych odmianach Pop, Easy i Lounge jego cena katalogowa plasuje się na adekwatnych pułapach: 49 000, 53 000 i 58 000 zł.

Do dyspozycji klientów są ponadto trzy inne motory – 1.6 E-Torq 110 KM z automatyczną, 6-biegową przekładnią. Fiat zapewnia, że z tym silnikiem Tipo zadowala się zużyciem paliwa na poziomie 6,3 l/100 km przy emisji CO2 wynoszącej 146 g/km.

Pozostałe dwa silniki są wysokoprężne – 1.3 MultiJet II o mocy 95 KM i 1.6 MultiJet II, z którego wykrzesano 120 KM. Katalogowe ceny tej słabszej jednostki zaczynają się od 55 000 zł w podstawowej wersji wyposażeniowej, a kończą na 68 000 zł w najbogatszej Lounge.

Mocniejszy turbodiesel poza niskim zużyciem paliwa oscylującym wokół 4,2 l/100 km w cyklu mieszanym, oferuje przyzwoite osiągi. Od 0 do 100 km/h rozpędza się w 9,7 s i potrafi rozwinąć prędkość 199 km/h. W tym motorze zastosowano turbosprężarkę o zmiennej geometrii. Ceny Tipo z tym silnikiem rozpoczynają się od 61 000 zł.

Która wersja nadwoziowa Wam się najbardziej podoba?

Tagi: #Fiat #News