18.10.2016 11:45

Ford Kuga 2017 wyceniony w Polsce

Pierwsza generacja tego modelu nie należała do najlepszych. Złe wrażenie zatrzeć ma jego następca o tej samej nazwie, którego ceny w Polsce zaczynają się od 97 950 złotych.

foto: materiały prasowe

Klienci zainteresowani tym pojazdem będą mieli do wyboru 3 silniki w różnych wariantach mocy. Benzynowy 1.5 EcBoost może generować od 120, przez 150, po 182 KM. Najmniejszy turbodiesel ma taką samą pojemność i oferuje 120 KM. Z kolei wysokoprężny 2.0 TDCi rozwija 150 lub 180 KM.

Najtańszy model w gamie wyposażony jest w podstawową jednostkę benzynową o mocy 120 KM i kosztuje od 97 950 zł. Za turbodiesla o tej samej liczbie koni mechanicznych trzeba zapłacić od 106 450 zł. Auto dostępne jest w 5 odmianach wyposażeniowych, w tym Trend, Edition, Titanium, ST-line i Vignale. Ceny tych ostatnich, najdroższych, zaczynają się od 122 800 zł i 134 200 zł.

Edition kosztujące od 107 950 zł oferuje dwustrefową klimatyzację automatyczną, nawigację satelitarną z systemem multimedialnym FORD SYNC 3, relingi dachowe oraz czujniki parkowania z tyłu. Wersja Titanium to wydatek od 109 650 zł. W cenie otrzymamy półskorzaną tapicerkę, ręczną regulację podparcia odcinka lędźwiowego fotela kierowcy i pasażera, podłokietnik w drugim rzędzie siedzeń, a także 17-calowe felgi aluminiowe.

Moment obrotowy w zależności od odmiany może być przekazywany na przednią lub obie osie za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni ręcznej lub automatu PowerShift dostępnego wyłącznie w wersjach 2.0 TDCi 150 KM AWD oraz 2.0 TDCi 180 KM AWD. Ceny tego ostatniego w wyposażeniu Vignale zaczynają się od 169 950 zł!

W bogatszych wariantach we wnętrzu nowej Kugi znajdziemy dotykowy ekran systemu multimedialnego SYNC 3 o przekątnej 8 cali, mogący współpracować z Apple CarPlay i Android Auto. Zamiast standardowego hamulca ręcznego, inżynierowie zastosowali elektryczny. Nowa jest także przeprojektowana kierownica oferowana również w skórzanym wykończeniu oraz z opcjonalnym podgrzewaniem.

Ford obecnie rozbudowuje i wzmacnia swoją paletę SUV-ów, zgodnie z prognozą analityka sprzedaży IHS, że obrót w segmencie SUV-ów wzrośnie w Europie do 2020 roku o 27% na tle wszystkich innych pojazdów. Poprzednia Kuga była modelem, który osiągnął rekordową sprzedaż rzędu 102 000 sztuk, co stanowiło 19% wzrost względem 2014. W 2016 roku amerykański producent chce po raz pierwszy przekroczyć próg 200 000 sprzedanych crossoverów w Europie.

Jak powszechnie wiadomo, popyt na SUV-y jest większy niż kiedykolwiek i każdy producent próbuje wstrzelić się w potrzeby rynkowe. To najlepszy sposób na zwiększenie słupków sprzedaży. Podobną strategię zaczęły realizować także elitarne marki, takie jak Maserati z modelem Levante oraz Bentley z Bentaygą.

komentarze
Tagi: #Ford #News