09.02.2016 13:09

Ile kosztuje nowy VW Tiguan w Polsce?

Najnowszy SUV Volkswagena – który zadebiutował na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2015 roku – w Polsce kosztuje od 97 980 zł za bazową wersję 1.4 TSI z napędem na przednią oś.

Ile kosztuje nowy VW Tiguan w Polsce?
foto: materiały prasowe

Od początku sprzedaży w gamie dostępnych będzie aż 6 jednostek napędowych, których moc waha się od 115 do 190 KM. Najtańszy silnik benzynowy 1.4 TSI dostępny jest w dwóch wariantach mocy – 125 KM (97 980 zł) i 150 KM (102 808 zł). W tej mocniejszej odmianie może być sprzężony z 6-biegową przekładnią ręczną lub 6-biegową, dwusprzęgłową skrzynią DSG (120 580 zł).

Z kolei najmocniejszy motor napędzany benzyną bezołowiową ma pojemność 2 litrów i moc 180 KM – kosztuje od 149 780 zł w jedynej dostępnej odmianie wyposażeniowej Highline. Współpracować może wyłącznie z 7-biegowym DSG.

Spośród turbodiesli do wyboru jest tylko 2-litrowa jednostka w trzech wariantach mocy. Najsłabsza – sprzężona 6-biegową przekładnią ręczną – generuje 115 KM. To wydatek od 105 380 zł.

Pośredni motor wysokoprężny, z którego wykrzesano 150 KM, może współpracować z taką samą skrzynią (113 980 zł) lub 7-biegowym DSG (132 480 zł). Decydując się na ten ostatni wariant, klienci będą zmuszeni do wybrania jedynego, bogatszego wyposażenia Comfortline.

Na szczycie łańcucha pokarmowego znalazł się silnik turbodiesla wytwarzający 190 KM. Jego moment obrotowy przekazywany może być za pośrednictwem automatu na przednie koła lub obie osie. Napęd 4Motion moga mieć także inne odmiany – 2.0 TSI 180 KM i 2.0 TDI 150 KM.

Tiguan oferuje bogate wyposażenie seryjne, w skład którego wchodzą między innymi systemy wykrywające zmęczenie kierowcy, Front Assist monitorujący otoczenie z funkcją awaryjnego hamowania City, Lane Assist utrzymujący samochód na pasie ruchu, jak i ESP, ABS, EDS, ASR i MSR. Standardem są także 7 poduszek powietrznych, klimatyzacja oraz czujniki deszczu i zmierzchu.

Samochód opcjonalnie można zamówić także z pakietem stylistycznym R-Line. W przyszłości oferta silnikowa ma zostać rozszerzona o silniki 2.0 TSI 220 KM i 2.0 TDI 240 KM.

Producent nie wspomniał nic o ewentualnym rynkowym debiucie odmiany GTE Active Concept.

Tagi: #News #VW