06.11.2015 12:11

Jak działa efekt Smart?

Dobra reklama potrafi „obronić się” sama. Zamiast natrętnie atakować widza, sprawi że on sam zechce ją zobaczyć. Akurat taki klip promocyjny po raz kolejny udało się stworzyć Smartowi.

Jak działa efekt Smart?
kadr z wideo

Nazwa marki w wolnym tłumaczeniu z języka angielskiego oznacza mądry i bystry. I właśnie taki wizerunek stara się budować ta niemiecka firma, której właścicielem jest Mercedes-Benz. Główną przewagę, jaką zyskują użytkownicy modelu ForTwo nad właścicielami innych pojazdów, stanowi niebywała łatwość w znajdywaniu miejsc parkingowych w zatłoczonych miastach.

W nowym klipie zobaczymy przypadkowe osoby starające się zaparkować swój pojazd w miejscach na pozór za ciasnych. Z pomocą wychodzi im naprzeciw firma Smart, która dzięki opracowanej przez siebie sztuczce, wygospodarowuje dodatkową przestrzeń w luce parkingowej. To nic innego jak prezentacja na żywych „królikach doświadczalnych” tego, jak działa roboczo nazwany „efekt Smart”.

Producent chce przez to powiedzieć, że jeśli użytkujesz samochód jego marki, to możesz niemalże zawsze bezstresowo znaleźć dla siebie miejsce parkingowe.

Dla wszystkich ciekawych jak udało się osiągnąć efekty widocznie w reklamie, Smart opublikował drugie wideo, które pokazuje prace za kulisami nad dwoma statycznymi modelami samochodów. Stworzenie tego krótkiego filmu kosztowało ich sporo ciężkiej pracy, ale można pokusić się o stwierdzenie, że dla takich efektów było warto. Zaskakuje, bawi i wręcz zaprasza do… salonów tytułowej marki.

Główny bohater – Smart Fortwo – wytwarzany jest w fabryce Novo Mesto na Słowenii. Bazowa wersja, której ceny zaczynają się od 46 600 zł, wprawiana jest w ruch przez (umieszczony z tyłu) zaledwie 1-litrowy silnik o mocy 60 KM. Całe 900 złotych więcej kosztuje model z jednostką w wariancie 71-konnym. Na najmocniejszą wersję o pojemności 900 cm3 i mocy 90 KM trzeba wydać z kolei od 51 200 zł. To dużo, tym bardziej że na przykład 4-miejscowego Forda Ka wyceniono na 30 700 zł.

Tagi: #News #Smart