01.03.2016 09:33

Kto wygrał „Car of the Year 2016”?

Jury – w skład którego wchodzi 58 dziennikarzy motoryzacyjnych – wyłoniło zwycięzcę plebiscytu „Car of the Year 2016”. Spośród siódemki finalistów wygrał Opel Astra V.

Kto wygrał „Car of the Year 2016”?
foto: materiały prasowe

Niemiecki samochód zdobył liczbę 309 punktów, podczas gdy za jego plecami uplasowały się takie auta jak Volvo XC90 (294 pkt.), Mazda MX-5 (202 pkt.), Audi A4 (189 pkt.), Jaguar XE (163 pkt.), Skoda Superb (147 pkt.) i BMW serii 7 (143 pkt.).

Co ciekawe, w 2014 roku ten prestiżowy konkurs wygrał Peugeot 308, a rok później – Volkswagen Passat B8. Patrząc przez pryzmat Najlepszego Europejskiego Samochodu Roku, najbardziej utytułowanym producentem jest Fiat, który triumfował 9 razy, drugie jest Renault z 6. zwycięstwami, następnie Ford z liczbą 5 wygranych, a tuż poza podium ex aequo znalazły się Opel, Peugeot i Volkswagen – auta tych marek zdobyły ten tytuł czterokrotnie.

Do samego finału tegorocznego plebiscytu dostały się aż 4 auta segmentu premium, podczas gdy A4, XE grają dokładnie w tej samej lidze, a Superb jest budżetową propozycją w tym segmencie. Skoda tradycyjnie już może się poszczycić ogromną ilością miejsca we wnętrzu, a Jaguar jest nową alternatywą dla niemieckich konkurentów.

Spośród wszystkich finalistów, najbardziej zaawansowanym technologicznie autem jest BMW serii 7. Z kolei XC90 to jeden z najbardziej przełomowych aut w historii marki, wyznaczający nowe trendy na szwedzkim podwórku – w jego ślady poszło już S90.

Zanim Astra V zdobyła tytuł, została doceniona przez wielu recenzentów za stopień dopracowania. W stosunku do swojego poprzednika jest znacznie lżejsza, od 120 do nawet 200 kg. Fundamentalny wpływ na ten stan rzeczy miało zastosowanie nowego korpusu (o 77 kg lżejszego) oraz zastąpienie wielu elementów zawieszenia lżejszymi odpowiednikami – łącznie o 50 kg. Komplet opon i felg waży o 11,5 kg mniej. Wykorzystanie mniejszych hamulców – i według producenta skuteczniejszych – zaowocowało w utracie kolejnych 10 kilogramów.

Nowością w Oplu jest także system multimedialny z ekranem dotykowym. Może on współpracować ze smartfonami. Ponadto klienci mogą wybierać spośród wielu dodatków – dostępne są między innymi fotele z opcją masażu i wentylacji oraz LED-owe reflektory IntelliLux.

Ba, niemiecki producent na tyle urósł w piórka – jeszcze przed zgarnięciem tytułu – że grał na nosie Maserati:

Astra V wytwarzana jest w zakładzie produkcyjnym w Gliwicach.

Tagi: #News #Opel