26.01.2016 13:35

Którym modelom klienci są najbardziej lojalni?

Jedną ze składowych rynkowego sukcesu jest budowanie solidnej marki, która będzie w stanie wypracować pewną trwałą więź z klientem.

Którym modelom klienci są najbardziej lojalni?
foto: materiały prasowe

W zależności od współrzędnych geograficznych, konkurują ze sobą różne firmy. Jednak ich wspólnym celem jest dążenie do tego, by klient był oddany ich produktom. Jakie zatem marki w branży motoryzacyjnej najskuteczniej zatrzymują u siebie konsumentów?

Forbes zlecił przedsiębiorstwu Experian Automotive przeprowadzenie badań rynku motoryzacyjnego w USA. Wynika z nich, że aż 67,7% właścicieli Subaru decyduje się na zastąpienie starego modelu tej marki, nowym. To najlepszy wynik wśród wszystkich firm w tym przemyśle.

Jednak spośród modeli na pierwszym miejscu uplasował się Range Rover, na ponowny zakup którego decyduje się aż 48,2% osób. To szczególnie zaskakujące zważywszy na fakt, że konkurencja w segmencie luksusowych SUV-ów premium jest ogromna. A będzie jeszcze większa jak na rynek wjedzie Bentley Bentayga, a w przyszłości crossovery takich marek jak Lamborghini i Maserati.

Drugie miejsce okupuje kolejny luksusowy pojazd – Mercedes klasy S. Dokładnie 46,6% osób decyduje się na ponowny zakup flagowego modelu niemieckiej marki ze Stuttgartu. O 1,8% mniej chętnych ma Lincoln MKZ, czyli jeden z dwóch stricte amerykańskich pojazdów w tym zestawieniu. Taki sam wynik udało się uzyskać Mercedesowi 2500 Sprinter Van.

Z kolei w pełni elektrycznego Nissana Leafa ponownie w leasing wzięło lub kupiło aż 44% klientów. Na 6. miejscu znalazł się amerykański Dodge Ram z rezultatem 42,9%. O 0,2% mniej miał Lexus RX 350, który dokładnie z taką samą różnicą górował nad Hyundaiem Genesisem.

Na 9. uplasowała się Kia Soul z odsetkiem 42% konsumentów ponownie decydujących się na zakup tego samego modelu. Pierwszą dziesiątkę zamyka Subaru Forester z wynikiem 41,1%.

Podobne badania przeprowadzone zostały pod koniec 2015 roku w Wielkiej Brytanii. Według czasopisma „CAR magazine” aż 61% osób decydowało się na ponowny zakup Audi, 56% Mercedesa, 51% Alfy Romeo, 41% Volkswagena. Po niechlubnej, drugiej stronie znalazły się Hyundai z 15% lojalnych konsumentów, Mazda z 15% oraz Fiat z 22%.

Tagi: #News #Range Rover