11.08.2016 08:44

Mazda 6 i 3 po modernizacjach

Japoński producent samochodów odświeżył swoje dwa modele – po „trójce”, przyszła pora na „szóstkę”. Jedną z najistotniejszych nowości jest wprowadzenie systemu G-Vectoring Control w obu autach.

Mazda 6 i 3 po modernizacjach
foto: materiały prasowe

Zdaniem Mazdy rozwiązania to zdecydowanie polepsza precyzję prowadzenia, jednocześnie zwiększając komfort jazdy. System zmienia wartość momentu obrotowego generowanego przez silnik, co ma wpływać na optymalizację dociążenia poszczególnych kół.

Mazda 6

2017_Mazda6_04

Japończycy zdecydowali się również na modernizacje komputera pokładowego w Maździe 6. Zastąpiono monochromatyczny wyświetlacz nowym, z odświeżonym interfejsem. Ulepszono także head-up display znany jako Active Driving Display. Teraz pokazuje on najważniejsze informacje na 4,6-calowym wyświetlaczu wyższej rozdzielczości, współpracując z systemem rozpoznawania znaków oraz asystentami martwego pola i pasa ruchu.

2017_Mazda6_12

Inżynierowie dopracowali jakość wykończenia. Dodatkowo postarano się o lepsze wyciszenie oraz zmniejszenie wibracji, dzięki czemu pojazd ma wyróżniać się komfortem znanym dotychczas jedynie z aut segmentu premium. Bardziej wymagający klienci będą mogli zdecydować się między innymi na skórzane wykończenie Nappa, a także długą listę różnorodnych dodatków oferujących rozwiązania przywodzące na myśl te, znane z klasy wyższej, np. system zapobiegania kolizjom.

Mazda 3

2017_Mazda3_01

W ramach faceliftingu, przeprojektowano osłonę chłodnicy, przedni i tylny zderzak, osłony świateł przeciwmgielnych, przednie lampy oraz grafiki w tylnych kloszach. Co więcej, wszystkie odmiany wysokoprężne mają teraz jeszcze szybciej reagować na dodanie gazu, odznaczając się przy tym lepszą elastycznością, co jest zasługą precyzyjnego systemu sterowania doładowaniem. Poprawiono pracę silników, wykorzystując rozwiązanie Natural Sound Frequency Control, tłumiące wibracje.

2017_Mazda3_04

Zmieniono obsługę poszczególnych instrumentów na wielofunkcyjnym kole kierowniczym. Klienci kładący duży nacisk na bezpieczeństwo nie zawiodą się – nowa Mazda 3 będzie mogła zostać wyposażona w aktywne systemy ograniczające ryzyko kolizji oraz minimalizujące jej ewentualne skutki. Jeden z nich monitoruje wszystko to, co dzieje się przed pojazdem i w razie wykrycia niebezpieczeństwa, jest w stanie przejąć kontrolę nad układem hamulcowym i samoistnie zatrzymać pojazd.

Co więcej, kompakt Mazdy ma oferować system adaptacyjnych świateł diodowych, w skład których wchodzą specjalne światła drogowe, nieoślepiające kierowców oraz światła mijania o szerokim zasięgu z układem automatycznego poziomowania.

Na europejskim rynku Mazda 3 i 6 mają pojawić się jeszcze w 2016 roku.

Tagi: #Mazda #News