02.04.2016 08:09

Megane RS ma być pogromcą Focusa RS

Francuski producent samochodów bardzo poważnie podchodzi do swoich usportowionych modeli. Udowodnił to w 2014 roku przycierając nosa Seatowi.

Megane RS ma być pogromcą Focusa RS
foto: materiały prasowe

Właśnie wtedy ich Megane RS zostało zdeklasowane przez Leona Cuprę. Hiszpański pojazd ustanowił nowy najszybszy czas przejazdu długą pętlą toru Nurburgring wśród przednionapędowych aut. Na odpowiedź Francuzów nie trzeba było długo czekać. Opracowali oni specjalną edycję Megane RS 275 Trophy-R, za sprawą której odzyskali tytuł pokonując 20,8-kilometrowy odcinek w rekordowe 7 minut 54 sekundy. Teraz z kolei Renault skupia się na następcy tego hothatcha.

Według ostatnich doniesień nowsza generacja tego auta będzie mogła rywalizować z Fordem Focusem RS. Ten samochód ma być oferowany wyłącznie w wersji pięciodrzwiowej – w przeciwieństwie do poprzednika zamkniętego w nadwoziu coupe. Ponadto 2-litrowy silnik ma generować moc przekraczającą 300 KM, a moment obrotowy trafiać za pośrednictwem 6-biegowej przekładni ręcznej lub opcjonalnej automatycznej skrzyni dwusprzęgłowej EDC – znanej z Clio RS – na obie osie.

Jeden z przedstawicieli Renault zdradził nikczemne plany francuskiej marki:

"

Jeśli pojazd dysponuje systemem Torque Vecotring połączonym z napędem na tył lub obie osie i chcesz sprawić, by się zachował w ściśle określony sposób, powinieneś dysponować elektrycznym układem kontrolującym całe podwozie. Kiedy widzisz auta takie jak Focus RS, masz wrażenie, że właśnie Renaultsport powinno pójść właśnie w tym kierunku. "

Według obecnych planów nowe Renault Megane RS miałoby zadebiutować na rynku w 2018 roku i być uzbrojone w system skrętnych tylnych kół, które wpływają znacząco na zwrotność pojazdu przy niższych prędkościach oraz stabilność przy tych wyższych.

Same prace nad topową odmianą rozpoczęły się równolegle z opracowywaniem bazowego modelu. Obecnie Renaultsport również rozwija markę Alpine, więc ma pełne ręce roboty.

Co więcej Renault także eksperymentuje z hybrydowymi i elektrycznymi napędami, o czym wspomniał jeden z przedstawicieli francuskiej marki:

"

Staramy się podjąć właściwe decyzje związane z architekturą pojazdu oraz bateriami wykorzystywanymi w autach elektrycznych. Jeśli będziemy mieć pojazd napędzany na wszystkie cztery koła, postaramy się zwiększyć osiągi silnika i sprawić samochód gwarantował frajdę z jazdy. "

Renault zawiesiło swoją poprzeczkę bardzo wysoko i opracowanie nowego następcy Megane RS będzie stanowiło poważne wyzwanie. 

Tagi: #News #Renault