01.03.2016 18:38

Mercedes klasy C w nadwoziu kabriolet

Pierwszego dnia targów motoryzacyjnych w Genewie na stoisku Mercedesa gwiazdą była klasa C 43 4Matic w tzw. wersji „topless”, czyli bez dachu. Poza topową odmianą, auto oferowane jest również z 7 innymi jednostkami. 

Mercedes klasy C w nadwoziu kabriolet
foto: materiały prasowe

Samochód w stosunku do coupe jest o 4 mm wyższy i mierzy 1409 mm wysokości – rozstaw osi 2840 mm pozostał bez zmian, tak samo jak długość (4686 mm) i szerokość (1810 mm). Ubyło nieco miejsca nad głowami podróżujących w pierwszym rzędzie – o 4 mm z wartości 985 do 981. Za to przybyło przestrzeni na „czupryny” z tyłu – i to aż o 12 mm z 905 do 917 mm.

Zdaniem Thomasa Webera – członka zarządu Daimlera AG, odpowiedzialnego za dział ds. badań i rozwoju w Mercedes-Benz – ich nowy samochód jest nowością w tym segmencie:

"

Z naszą nową klasą C Cabriolet wchodzimy na rynek kabrioletów premium. Mercedes w tym nadwoziu wyróżnia się sportowym i młodzieńczym charakterem oraz stylistyką, oferując przy tym niczym nieskażoną przyjemność z prowadzenia auta z otwartym dachem. "

Zawieszenie dwudrzwiowego kabrioletu obniżono o 15 mm. Jego nadkola wypełniają 17-calowe felgi, podkreślające sportowy charakter auta. Ponadto klasa C w tym nadwoziu charakteryzuje się niskim współczynnikiem oporu powietrza wyrażanym w wartości 0,28 Cx.

Standardem jest płócienny dach wykończony w czarnym kolorze. Opcjonalnie można zdecydować się na specjalny dach z warstwami izolacyjnymi, oferującymi lepsze wyciszenie w kabinie – do wyboru są kolory: ciemny brązowy, ciemny niebieski, ciemny czerwony lub czarny.

Jednak nawet w podstawowej odmianie – według zapewnień producenta – spełnia on wysublimowane standardy zarówno pod względem wytrzymałości, jak i funkcjonalności. W końcu był wzorowany na dachu znanym z Mercedesa klasy S. Proces jego zakładania lub ściągania trwa mniej niż 20 sekund i może być wykonywany w trakcie jazdy, do prędkości 50 km/h.

Mercedes obiecuje, że wykorzystane we wnętrzu materiały są wysokiej jakości i odznaczają się dobrym spasowaniem poszczególnych elementów. Skóra może być wykończona w pięciu wariantach kolorystycznych. Standardem są fotele zintegrowane z zagłówkami oraz funkcja podawania pasów. Opcjonalnie dostępny jest także system AIRSCARF, który za pomocą wentylatorów umieszczonych na wysokości szyi, ogrzewa ją ciepłym strumieniem powietrza. Z tyłu z kolei dostępne są dwa indywidualne, składane fotele.

Dla przyszłych klientów przewidziano pakiet AMG Line oraz specjalny, limitowany Edition 1. Ten pierwszy oferuje bardziej agresywny wygląd, na które składają się specjalne zderzaki, nieco zmodernizowana osłona chłodnicy, 18-calowe felgi, specjalne oświetlenie we wnęrzu, sportowa, wielofunkcyjna kierownica spłaszczona u dołu, jak i sportowe pedały AMG.

Pod maską najmocniejszej wersji (C 43 4Matic) znalazł się 3-litrowy silnik o mocy 367 KM, który według zapewnień producenta zadowala się średnim spalaniem na poziomie 8,3 l, zapewniając przy tym sprint od 0 do 100 km/h w 4,8 s i prędkość maksymalną ograniczoną elektronicznie do 250 km/h. Ta sama jednostka jest także dostępna w słabszym wariancie oznaczonym C 400 4Matic – oferuje 333 KM, 5,2 s od 0 do 100 km/h i zapotrzebowanie na paliwo rzędu 8 l/100 km.

Spośród słabszych jednostek benzynowych do wyboru są 3 warianty opracowane na tym samym 2-litrowym silniku – w wersji C 300 wyciśnięto z niego 245 KM, co pozwala na osiągnięcie 100 km/h ze startu zatrzymanego w 6,4 s. Z kolei C 250 o mocy 211 KM na to samo potrzebuje 6,9 s. Słabsze C 200 4Matic dysponuje 184 KM i przyspiesza do magicznej, trzycyfrowej wartości w 8,2 s.

Najsłabszy dostępny w gamie motor – C 180 – ma jedynie 156 KM wyciśniętych z 1,6-litrowej pojemności. Od 0 do 100 km/h rozpędza się w 8,9 s.

W odmianach wysokoprężnych do wyboru jest jeden silnik 2,1-litrowy w dwóch wariantach mocy – 170 (C 220 d) i 204 KM (C 250 d). Ten pierwszy oferuje średnie zużycie paliwa rzędu 4,5 l/100 km, a ten mocniejszy o 0,1 l/100 km więcej.

Mercedes twierdzi, że dzięki lekkiej i sztywnej konstrukcji – w dużej mierze wykonanej z aluminium – klasa C zapewnia dobre właściwości jezdne.

Tagi: #Mercedes #News