05.01.2016 07:50

Mercedes klasy E W213 w pełnej krasie

Pojawiły się pierwsze zdjęcia nowej generacji klasy E z zewnątrz. Auto zadebiutuje na targach motoryzacyjnych w Detroit już 11 stycznia 2016 roku.

Mercedes klasy E W213 w pełnej krasie
foto: materiały prasowe

To kolejny dowód na pewną tendencję w motoryzacji – producenci stylistycznie upodabniają do siebie każdy z modeli w gamie do tego stopnia, że niemalże wyłącznie proporcje są różne. Ciężej niż kiedykolwiek odróżnić BMW serii 3 od serii 5, Mercedesa klasy C od S, czy też Jaguara XF i XE.

Klasa E W213 powstała na nowej, lekkiej modularnej platformie MRA – w stosunku do poprzednika Mercedes urósł o 4,3 cm wzdłuż do 4,92 m, a rozstaw osi zyskał 6,5 cm do 2,94 m. Atutem większości aut niemieckiego producenta jest niski współczynnik oporu powietrza – w tym samochodzie wynosi on zaledwie 0,23 Cx. Nowa limuzyna wygląda łudząco podobnie do swoich starszych braci:

W bogatszej odmianie we wnętrzu znalazły się niemalże połączone ze sobą dwa ogromne monitory w rozmiarze 12,3 cali, generujące obraz w rozdzielczości 1920 na 720 pikseli. Opcjonalny pakiet wyposażeniowy COMAND Online oferuje dostęp do internetu, nawigację oraz informacje o pogodzie na całym świecie. Przyciski do elektrycznego ustawiania pozycji nowych, przednich foteli znajdują się na drzwiach, powyżej klamek:

W bazowej wersji zaś, do dyspozycji pasażerów są dwa monitory w rozmiarach 7 i 8,4 cala.

Każda lampa w technologii Multibeam LED składa się z 84 LED-ów:

W Europie podstawowy wariant E 200 napędzany jest 2-litrowym turbodoładowanym silnikiem 4-cylindrowym lub nowym turbodieslem o tej samej pojemności i mocy 195 KM. Producent obiecuje średnie zużycie tego ostatniego oscylujące wokół 3,9 l/100 km.

Hybrydowa odmiana E 350e wykorzystuje współpracujące w tandemie 2-litrową jednostkę oraz silnik elektryczny o łącznej mocy 279 KM. Na szczycie łańcucha pokarmowego ma się znaleźć 4-litrowe, podwójnie doładowane V8 o mocy 600 KM. Moment obrotowy w zależności od wersji przekazywany będzie na tylne lub osie osie za pośrednictwem 9-biegowej przekładni automatycznej 9G-Tronic.

Mercedes klasy E będzie rywalizować o klientów z takimi autami jak Audi A6, BMW serii 5, Jaguar XF, Lexus GS i Volvo S90.

Tagi: #Mercedes #News