13.01.2016 12:08

Mercedes klasy E – poznaj paletę silników

Wraz z premierą Mercedesa klasy E – na targach motoryzacyjnych w Detroit – niemiecki producent samochodów zdradził szczegóły techniczne nowej limuzyny. Jej jednostki mają być mocne i ekonomiczne. 

Mercedes klasy E – poznaj paletę silników
foto: materiały prasowe

Pod maskę bazowej odmiany trafił 2-litrowy motor benzynowy o mocy 184 KM i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Od 0 do 100 km/h klasa E 200 przyspiesza w 7,7 s. Mercedes obiecuje średnie spalanie na poziomie 6 l/100 km.

Drugą propozycją dla osób niewymagających wyśmienitych osiągów jest E 220 d także z 2-litrową jednostką, ale tym razem wysokoprężną. Auto zadowala się niskim zapotrzebowaniem na paliwo – średnio potrzebuje 3,9 l/100 km. Oferuje przy tym przyzwoite osiągi za sprawą 195 KM i 400 Nm7,3 s do 100 km/h.

Model E 350 e napędzany jest tandemem składającym się z 2-litrowego silnika benzynowego, współpracującego z mocnym, elektrycznym motorem. Mercedes zapewnia, że samochód w tej konfiguracji imponuje dynamiką, która okupiona jest niskim zużyciem paliwa. Łączna moc układu to 279 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przy emisji CO2 równej 49 g/km, apetyt auta wyrażany jest w wartości 2,1 l/100 km. Sprint od 0 do 100 km/h to kwestia 6,2 s.

Nieco mniej na osiągnięcie tej samej prędkości potrzebuje 258-konny turbodiesel o pojemności 3 litrów – 5,9 s. Średnie zużycie paliwa utrzymuje się na poziomie 5,1 l/100 km.

Na szczycie łańcucha pokarmowego znalazła się wersja E 400 4Matic, do napędu której posłuży 6-cylindrowy silnik benzynowy o mocy 333 KM i 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Wszystkie jednostki współpracują z automatycznymi skrzyniami biegów 9G-Tronic i są wyposażone w funkcję Start/Stop.

Thomas Weber, członek zarządu firmy Daimler AG, odpowiedzialny za dział badań i rozwoju, przypomniał jak ważnym samochodem dla marki jest nowy Mercedes:

"

Klasa E to rdzeń marki Mercedes-Benz – model ten w przeszłości wielokrotnie na nowo definiował standardy w swoim segmencie. Teraz tę tradycję kultywować będzie E213 wraz z bogactwem wysokiej klasy innowacji. Nowa klasa E to kolejny, ogromny krok naprzód w kierunku technologii autonomicznej. W dodatku poprawiono ekonomię, bezpieczeństwo i komfort, redukując stres związany z czynnością prowadzenia samochodu, jednocześnie zapewniając zwiększoną przyjemność z jazdy. "

Wizualnie samochód ten przywodzi na myśl klasę C oraz S. Różni się przede wszystkim wymiarami – 4,92 m długości przy rozstawie osi 2,94 m. To adekwatnie o 4,3 cm i 6,5 cm więcej od poprzednika. Projektantom udało się osiągnąć bardzo niski współczynnik oporów powietrza wyrażany w wartości 0,23 Cx.

Zadbano także o wykończone materiałami wysokiej jakości wnętrze, uzbrojone w nowoczesną aparaturę. W bogatszej odmianie do dyspozycji kierowcy są dwa, niemalże połączone ze sobą, ekrany w rozmiarze 12,3 cala i o rozdzielczości 1920 na 720 pikseli. Ten po lewej pełni funkcję zegarów w desce rozdzielczej. Rolę centrum dowodzenia systemami multimedialnymi pełni drugi ekran umieszczony na konsoli środkowej. W zależności od preferencji, właściciele będą mogli przeskakiwać pomiędzy trzema wersjami interfejsu – klasyczną, sportową i progresywną. W bazowej wersji zaś, do dyspozycji podróżnych będą dwa monitory w rozmiarach 7 i 8,4 cala.

W standardzie limuzyna niemieckiego producenta oferuje zawieszenie ze stalowymi sprężynami, które można ustawić w jednym z trzech trybów. Alternatywnie, samochód ten może zostać wyposażony w wielokomorowe, pneumatyczne zawieszenie AIR BODY CONTROL.

Nowe są także lampy w technologii Multibeam LED, składające się z 84 LED-ów wysokiej jakości:

W klasie E W213 znalazło się wiele nowoczesnych rozwiązań. Jedna z najbardziej spektakularnych funkcji umożliwia zaparkowanie auta za pomocą… smartfona! Wrażenie robi także inteligentny tempomat, czyli półautonomiczny system jazdy, który działa do prędkości 210 km/h. Producent zapewnia, że poradzi on sobie nawet z delikatnymi zakrętami, czy też będzie w stanie niemalże wyręczać kierowcę podczas jazdy w gęstym ruchu. Niektórymi funkcjami można sterować nawet za pomocą gestów.

Premiera rynkowa nowego Mercedesa przewidziana jest na kwiecień 2016 roku. Nieco dłużej trzeba będzie poczekać na odmianę w nadwoziu kombi.

Tagi: #Mercedes #News