31.05.2016 13:25

Nissan GT-R Nismo ma 600 KM

Japoński producent samochodów zaprezentował na Nurburgringu topową odmianę GT-Ra. Miejsce debiutu nie zostało wybrane przypadkowo – właśnie tam opracowano auto Nissan GT-R Nismo.

Nissan GT-R Nismo ma 600 KM
foto: materiały prasowe

Historia R35 sięga 2007 roku, kiedy to po raz pierwszy pokazano obecną generację GT-Ra – 4-osobowego, sportowego coupe. Po prezentacji w 2016 roku odświeżonej wersji tego modelu, przyszedł czas na najmocniejszą wersję Nismo, która wyróżnia się między innymi przeprojektowanym przednim zderzakiem, inaczej zestrojonym zawieszeniem i większą mocą podwójnie doładowanego 3,8-litrowego silnika V6.

Producent zapewnia, że ta półwyczynowa odmiana Nissana jest również bardziej komfortowa niż kiedykolwiek wcześniej, a wykorzystane do wykończenia wnętrza materiały są najwyższej jakości – jak przystało na auto z segmentu premium.

Wszelkie zmiany dokonane z zakresu wyglądu w Nismo zostały podyktowane wyłącznie kwestiami aerodynamicznymi. Celem było zmniejszenie oporów powietrza, zwiększenie siły docisku przy wyższych prędkościach oraz poprawienie systemu chłodzenia. Z przodu zamontowano nowy zderzak, który znajduje się jeszcze bliżej nawierzchni jezdni. Z tyłu znalazły się poczwórne końcówki rur wydechowych wykonane z tytanu oraz dyfuzor. Większy jest także tylny spojler.

Jednak najważniejszym modyfikacjom poddano silnik, który generuje teraz 600 KM. Moment obrotowy przekazywany jest na obie osie za pośrednictwem dwusprzęgłowej, 6-biegowej przekładni automatycznej. Auto od 0 do 100 km/h rozpędza się w mniej niż 3 sekundy. 

Producent twierdzi, że dodatkową moc udało się uzyskać dzięki indywidualnemu sterowaniu zapłonów w poszczególnych cylindrach oraz wsparciu turbosprężarek. Silnik charakteryzuje się dobrą elastycznością w średnim i wysokim zakresie prędkości obrotowej. Każdy z nich jest ręcznie montowany przez wykwalifikowanych mechaników Takumi.

Inżynierowie przy okazji zmian, poprawili także brzmienie jednostki, wykorzystując rezonansowe tłumiki i system akustyczny Active Sound Enchancement (ASE). Do tego dopracowano układ jezdny. Samo nadwozie jest jeszcze sztywniejsze, a nowe zawieszenie zestrojono tak, by zapewniało jak najlepszą stabilność podczas szybkiego pokonywania zakrętów, a także w przypadku nagłych zmian kierunku.

Nissan zapewnia, że pomimo lepszych osiągów, auto wciąż zapewnia dostateczny poziom komfortu i jest wręcz zaskakująco cywilizowane jak na osiągi, które oferuje. Kabinę wykończono lepszymi materiałami dźwiękochłonnymi. W samym wnętrzu przeprojektowano kierownicę, za którą znajdują się manetki do zmiany biegów. W dodatku zmodernizowano deskę rozdzielczą, redukując liczbę przycisków. Pośrodku umieszczono 8-calowy ekran dotykowy.

Jak Wam się podoba GT-R w ekstremalnej wersji Nismo?

Tagi: #Galeria #Motoryzacja #News #Nissan