11.02.2016 08:05

Nowy SUV Seata – Ateca

Hiszpańska marka pod wodzą Volkswagena opracowała nowego SUV-a, który zostanie oficjalnie zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Genewie.

Nowy SUV Seata – Ateca
foto: materiały prasowe

Seat działa według sprawdzonej strategii. W końcu wyniki sprzedażowe nowych samochodów w Europie w 2015 roku wykazały, że to właśnie samochody o podwyższonym nadwoziu, zwiększonym prześwicie cieszą się największą popularnością.

Nowy samochód ma rywalizować w jednym z najpopularniejszych segmentów – kompaktowych SUV-ów – z takimi autami jak Nissan Qashqai, Renault Kadjar, Hyundai ix35, Ford Kuga, Mazda CX-5, Skoda Yeti, Volkswagen Tiguan, Subaru Forester, Mitsubishi ASX, Honda CR-V.

Atecę oparto o modularną płytę podłogową MQB. Mierzy 4,36 m długości, 1,84 m szerokości, 1,6 m wysokości przy rozstawie osi 2,64 m, a w bagażniku pomieści 510 lub 485 l bagażu. Tym pierwszym wynikiem legitymuje się odmiana z napędem na przód. Mniej miejsca wygospodarowano w wersji 4x4.

Luca de Meo – prezes Seata – przekonuje o tym, jak wspaniały produkt udało się stworzyć jego inżynierom:

"

Nowy Seat Ateca jest perfekcyjnym, miejskim samochodem. Wyróżnia się niesamowitą stylistyką i dynamiką, równocześnie oferując wzorową jakość i użyteczność. Ale przede wszystkim Ateca może pochwalić się wyjątkowym charakterem. Nasz pierwszy SUV zwiastuje nową erę hiszpańskiej marki. Samochód równie starannie dopracowano, co Leona  – i z pewnością to auto będzie sukcesem rynkowym. "

Według zapewnień producenta, nowy SUV trafi do europejskich salonów we wrześniu 2016 roku i dostępny będzie z całą paletą turbodoładowanych silników, zaprojektowanych w technologii downsizingu. Począwszy od bazowej odmiany z 1-litrową, trzycylindrową jednostką o mocy 115 KM, przez wariant 1.4 150 KM uzbrojony w technologię dezaktywacji części cylindrów.

Do wyboru będą także trzy motory wysokoprężne – od 1.6 TDI 115 KM, przez dwa 2-litrowe o mocy 150 lub 190 KM. Klienci będą mogli zdecydować się na standardową, 6-biegową przekładnię ręczną lub w mocniejszych wersjach na opcjonalną, dwusprzęgłową, 7-biegową przekładnię automatyczną.

Wyglądem wnętrza Ateca łudząco przypomina Seata Leona. Praktycznie całość została ostentacyjnie powielona z paroma różnicami – różne są podłokietniki w drzwiach, a w okolicach przekładni do zmiany biegów znalazło się pokrętło. Przy okazji zastąpiono konwencjonalny drążek hamulca ręcznego przyciskiem.

Będzie nowy hit rynkowy?

Tagi: #News #Seat