21.04.2016 12:23

Opel zawdzięcza sukces Astry jakości „Made in Gliwice”

Nowy samochód spod znaku Opla z miejsca stał się wielkim hitem. Jest tak dobrze dopracowany, jak nigdy dotąd, dzięki czemu doceniają go zarówno dziennikarze, jak i klienci.

Opel zawdzięcza sukces Astry jakości „Made in Gliwice”
foto: materiały prasowe

Jury składające się z 58 dziennikarzy motoryzacyjnych przyznało Astrze nagrodę „Car of the Year 2016”. Niemiecki samochód zdobył 309 punktów, podczas gdy za nim uplasowały się takie auta jak Volvo XC90 (294 pkt), Mazda MX-5 (202 pkt), Audi A4 (189 pkt), Jaguar XE (163 pkt), Skoda Superb (147 pkt) i BMW serii 7 (143 pkt).

Właśnie z tej okazji zakład produkcyjny w Gliwicach krótko po zakończeniu Geneva Motor Show, odwiedził dyrektor generalny firmy Opel – Karl-Thomas Neumann – któremu towarzyszył Phil Kienle (wicedyrektor ds. produkcji przemysłowej oraz członek zarządu Opel Group). Obydwaj przedstawiciele marki spotkali się z pracownikami, a także odwiedzili główną linię montażową, wygłaszając pochlebne opinie na wiecu:

"

Jakość i wydajność produkcji w Waszym zakładzie to najwyższa klasa światowa. Dlatego tu przyjechałem i składam Wam serdeczne podziękowania! Wykonujecie wspaniałą pracę! Astra „Made in Gliwice” to prawdziwa gwiazda w salonach dealerów w całej Europie. "

Swojego zadowolenia z wizyty tak ważnych osobistości nie ukrywał dyrektor generalny zakładu General Motors Manufacturing Poland, Andrzej Korpak:

"

To dla nas wyjątkowy dzień i okazja do wspólnego świętowania tego niesamowitego sukcesu. Nie byłoby to możliwe bez zaufania pokładanego w naszym zespole oraz silnego przekonania, że możemy wyprodukować najlepszego Opla w historii, w jakości na światowym poziomie. "

O tym jak bardzo nowa Astra jest rozchwytywana przez klientów, świadczy fakt, że złożono na nią już ponad 150 000 zamówień. W Polsce ceny tego modelu rozpoczynają się z pułapu 59 900 zł za odmianę Essentia z 1,4-litrowym silnikiem o mocy 100 KM. Za jednostkę 1.0 105 KM trzeba wydać co najmniej 63 900 zł. Za najlepiej wyposażoną (Elite) Astrę 1.6 CDTI o mocy 136 KM z automatyczną przekładnią i w nadwoziu kombi Opel życzy sobie od 96 900 zł.

Za co recenzenci i jej właściciele cenią tak nową Astrę? Za dopracowanie. Auto w stosunku do swojego poprzednika jest przede wszystkim znacznie lżejsze – od 120 do nawet 200 kg w zależności od odmiany. Fundamentalny wpływ na ten stan rzeczy miało zastosowanie nowego, lżejszego o 77 kg korpusu oraz zastąpienie wielu elementów zawieszenia lżejszymi odpowiednikami, oszczędzając na tym zabiegu łącznie 50 kg. Komplet opon i felg waży o 11,5 kg mniej, a mniejsze i wydajniejsze hamulce zaowocowały utratą kolejnych 10 kilogramów.

Ponadto nowością w Oplu jest system multimedialny z ekranem dotykowym. Może on współpracować ze smartfonami. Do wyboru klientów jest sporo różnych dodatków takich jak fotele z opcją masażu i wentylacji oraz LED-owe reflektory IntelliLux.

Zresztą, producent na tyle mocno wierzył w swój produkt, że jeszcze nim zgarnął tytuł auta roku, zagrał na nosie takiej marce jak… Maserati:

A Wy także macie chrapkę na nową Astrę V?

Tagi: #News #Opel