23.05.2016 18:07

Peugeot 3008 Crossover – konkurent Qashqaia

SUV-y to współczesna „plaga” motoryzacyjna. Rozprzestrzenia się w szaleńczym tempie. Dotknięte tym trendem są również marki premium, którymi zdawałoby się rządzą inne prawa… a tymczasem Peugeot 3008 Crossover...

foto: materiały prasowe

Tym razem przyszła pora na Peugeota, który przymierza się do walki o słupki sprzedaży z nowym dziełem, czyli 3008 będącym następcą modelu o tej samej nazwie. Mowa zatem o drugim podejściu francuskiej marki w tym jakże popularnym segmencie. To także odpowiedź na obecne potrzeby rynku.

Peugeot 3008 Crossover

O ile poprzednika można było uznać za pewnego rodzaju połączenie SUV-a i minivana, o tyle 3008 może pochwalić się nieco bardziej jednoznacznymi kształtami, takimi jak przystało na crossovery. Auto zadebiutuje na żywo podczas jesiennych targów motoryzacyjnych w Paryżu. Jednak już dzisiaj producent zaprezentował pierwsze zdjęcia modelu:

3008 opracowano na płycie podłogowej EMP2, wykorzystywanej również przez 308. Samochód jest o 80 mm dłuższy niż poprzednik, czyli mierzy 4450 mm przy rozstawie osi 2675 mm. Szerokość pojazdu się nie zmieniła, wynosi 1840 mm, podczas gdy auto jest o 19 mm niższe – ma 1620 mm wysokości.

W bagażniku wygospodarowano dodatkowych 90 litrów, czyli łącznie 520 litrów przestrzeni. Po złożeniu siedzeń wartość wzrasta do 1580 litrów. Zdaniem producenta, wnętrze nowego modelu jest znacznie obszerniejsze – pasażerowie tylnego rzędu mają do dyspozycji dodatkowe 24 mm przestrzeni na nogi, 4 mm na ramiona i 36 mm nad głową. Inżynierom udało się zaoszczędzić na masie własnej – średnio 3008 waży o 100 kg mniej niż poprzednik.

Nowa generacja SUV-a korzysta również z ergonomicznego rozwiązania o nazwie i-Cockpit, na który składają się kompaktowa kierownica, wysoko umieszczona deska rozdzielcza – pod którą skrywa się 12,3-calowy wyświetlacz w miejscu standardowych zegarów – oraz dotykowy ekran systemu multimedialnego o przekątnej 8 cali.

Klienci będą mieli do wyboru dwie jednostki benzynowe oraz cztery wysokoprężne, współpracujące z 6-biegową skrzynią ręczną lub automatyczną. Podstawowa odmiana to 1.2 PureTech o mocy 130 KM, podczas gdy mocniejszy „benzyniak” to 165-konny 1.6 THP. Spośród turbodiesli przebierać można w 1.6 BlueHDi w wariantach 100 lub 120 KM oraz 2.0 BlueHDi o mocy 150 lub 180 KM. Przy czym najmocniejsze warianty benzynowe i wysokoprężne będą sprzężone wyłącznie z 6-biegowym automatem.

Nowy Peugeot 3008 ma również oferować sporo udogodnień z zakresu bezpieczeństwa. Prym wieść będą aktywny system hamowania z funkcją ostrzegania o przeszkodzie, asystenci monitorowania martwego pola i parkowania oraz adaptacyjny tempomat, który w razie konieczności może zatrzymać pojazd. Jaka będzie jego cena? Przekonamy się niebawem. Wtedy też z pewnością zaprezentujemy Wam test 3008 Crossover.

Pierwsze egzemplarze trafią do klientów pod koniec 2016 roku. Auto na rynku konkurować będzie między innymi z Qashqai’em, ale także nowym Seatem Atecą.

Tagi: #Galeria #Motoryzacja #News #Peugeot