12.10.2016 10:48

Peugeot ujawnił polskie ceny 3008

Francuzi zdecydowali się na zmianę strategii w przypadku modeli 3008 i 5008. Zamiast niszowych minivanów, pokazano dwa pełnokrwiste SUV-y. Ceny tego mniejszego crossovera zaczynają się od 89 900 zł.

Peugeot ujawnił polskie ceny 3008
foto: materiały prasowe

3008 opracowano na płycie podłogowej EMP2, znanej z 308. Samochód w stosunku do poprzednika jest dłuższy o 80 mm – mierzy 4450 mm długości przy rozstawie osi 2675 mm. Szerokość pozostała niezmienna – wynosi 1840 mm. Auto jest za to niższe o 19 mm i może pochwalić się wysokością 1620 mm. W jego bagażniku wygospodarowano 520 litrów przestrzeni. Po złożeniu siedzeń wartość ta wzrośnie do 1580 litrów.

Producent zapewnia, że wnętrze nowego modelu jest znacznie obszerniejsze – pasażerowie tylnego rzędu siedzeń mają do dyspozycji dodatkowe 24 mm przestrzeni na nogi, 4 mm na ramiona i 36 mm nad głowami. Mimo tych wszystkich zmian, Peugeot waży średnio o 100 kilogramów mniej.

W jego wnętrzu znajdziemy ergonomiczne rozwiązania o nazwie i-Cockpit, czyli kompaktową kierownicę, wysoko umieszczoną deskę rozdzielczą – pod którą może skrywać się 12,3-calowy wyświetlacz – oraz dotykowy ekran systemu multimedialnego o przekątnej 8 cali.

Peugeot 3008 na polskim rynku dostępny jest w 4 wersjach wyposażenia – Access, Active, Allure i GT. Tę pierwszą odmianę można mieć wyłącznie 1,2-litrowym motorem PureTech o mocy 130 KM, współpracującym z 6-biegową skrzynią ręczną. Jednostka ta otrzymała tytuł silnika roku 2016 w kategorii od 1 do 1,4 litra pojemności.

Tak skonfigurowany pojazd wyposażony jest w tempomat z ogranicznikiem prędkości, chromowaną atrapę chłodnicy, skórzane wykończenie takich elementów jak deska rozdzielcza i kierownica, klimatyzację manualną, a także system multimedialny z odtwarzaczem mp3, gniazdem USB i Bluetooth.

Bogatsza odmiana Active kosztuje od 99 600 zł i obejmuje system monitorowania pasa ruchu, czujniki parkowania z tyłu, dwustrefową klimatyzację automatyczną, ekran systemu multimedialnego o przekątnej 8 cali oraz felgi aluminiowe w rozmiarze 18 cali. Do wyboru jest jeden z 4 silników – benzynowe o mocy 130 lub 165 KM oraz turbodiesle generujące od 120 lub 150 KM.

Za 107 600 zł można mieć 3008 w wyposażeniu Allure, które jest rozszerzone między innymi o tapicerkę półskórzaną, czujniki parkowania z przodu i 18-calowe felgi aluminiowe.

Topowe 3008 GT dostępne jest wyłącznie z najmocniejszym silnikiem turbodiesla o pojemności 2 litrów i mocy 180 KM. Wyposażenie obejmuje między innymi reflektory LED, relingi dachowe oraz wyższej jakości materiały we wnętrzu, z elementami wykończonymi alcantarą. Przy czym ta ostatnia wersja to już wydatek w wysokości 155 900 zł!

Tagi: #Peugeot