17.03.2017 09:47

Polacy „wybrali” Internetowy Samochód Roku 2016

Po raz szósty serwis ogłoszeniowy otomoto.pl zaprezentował raport pt. „Internetowy Samochód Roku”. Wyniki powstały w oparciu o dane wyszukiwań pojazdów.

foto: materiały prasowe

Które samochody cieszyły się największą popularnością wśród Polaków? W 10,9% były marki Volkswagen, 22,6% o nadwoziu kombi, w 77% przypadków pochodziły z polskich salonów, 27% miało kolor czarny, 33% uplasowało się w przedziale cenowym 5 000 - 20 000 zł, a 18,2% wyposażonych zostało w klimatyzację.

Przy czym niekwestionowanym liderem jest Audi A4:

"

W plebiscycie Internetowy Samochód Roku 2016 pierwszą lokatę zajęło Audi A4. Niemiecki przedstawiciel segmentu D utrzymał pozycję lidera z poprzedniego zestawienia. Liczba zapytań dotycząca tego modelu przekroczyła 16,7 mln. Zdecydowanie najczęściej wystawiane na sprzedaż w 2016 r. były wersje w nadwoziu sedan (50,7%), nieco rzadziej kombi (34,4%). W serwisie OTOMOTO najczęściej pojawiały się ogłoszenia dotyczące wariantów z silnikiem Diesla - 46,9%. Audi A4 z motorami benzynowymi to 38,9% ogłoszeń, a z instalacją LPG 13,6%. Większość dostępnych egzemplarzy to Audi A4 w wariancie B6. Generacja ta była wytwarzana w latach 2000-2004 (2002-2006 w przypadku kabrioletu). Przeciętna cena Audi A4 B6 waha się w granicach 13 000 - 16 500 zł. "

Drugie miejsce zajął Volkswagen Golf, który przez pierwsze cztery lata od stworzenia rankingu cieszył się pierwszą lokatą. Liczba wyszukań tego modelu wynosiła 15,6 mln. Najwięcej egzemplarzy do wyboru było w nadwoziu hatchback – aż 56,6%, podczas gdy 25,6% stanowiły kombi. Najpopularniejsza była czwarta generacja produkowana w latach 1997-2003. Średnia cena takiego samochodu oscyluje w granicach od 6000 do 7500 zł.

Na trzecim miejscu znalazło się BMW serii 3. To najwyższy wynik w historii plebiscytu dla tego modelu. Najczęściej wyszukiwano generację E46 z lat 1998-2007, kosztującą średnio od 11 000 do 14 000. Przeważały benzyny – 49,5% w stosunku do 31,7% turbodiesli i 18% aut z instalacją LPG.

Po raz pierwszy w finałowej trójce zabrakło Volkswagena Passata, który spadł na 5. miejsce, ustępując popularniej Astrze. Na szóstym miejscu uplasowało się Audi A6, a o jedno miejsce dalej – klasowy konkurent, czyli BMW serii 5. Ostatnie trzy pozycje w pierwszej dziesiątce przypadły kolejno: Skodzie Octavii, Audi A3 i Fordowi Focusowi.

Spośród nowych aut najwięcej zapytań dotyczyło nowego Opla Astry, produkowanego w Gliwicach. Dużą popularnością cieszyły się kolejno: Volkswagen Passat B8, Skoda Octavia.

Najczęściej wyszukiwanymi markami były Volkswagen, Audi, BMW, Opel, Ford, Mercedes-benz, Toyota, Renault, Skoda i Citroen.

Pełen raport znajdziecie tutaj.

Też szukaliście tych modeli?

Tagi: #News