27.01.2016 14:12

Porsche 718 Boxster z 4-cylindrowymi silnikami

Po 20 latach od debiutu pierwszego Boxstera, model na 2016 rok doczekał się przedrostka 718. Nowe są nie tylko nazwa, ale także silniki.

Porsche 718 Boxster z 4-cylindrowymi silnikami
foto: materiały prasowe

Samo oznaczenie 718 nawiązuje do samochodu z 1957 roku, którym odnoszono liczne sukcesy w sportach motorowych. Według zapewnień producenta, nowy model po sporych zmianach będzie mieć jeszcze więcej wspólnego z legendarnym, wyczynowym autem – zarówno technicznie, jak i stylistycznie.

Umieszczony centralnie silnik w bazowej wersji ma pojemność 2 litrów, z których wykrzesano 300 KM.380 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w zakresie 1950-4500 obr./min., trafia na tylne koła za pośrednictwem  przekładni ręcznej lub automatycznej PDK. Jednostka jest bardziej ekonomiczna od 2,7-litrowego motoru, którego zastępuje. W konfiguracji z dwusprzęgłowym automatem i pakietem Sport Chrono, sprint od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 4,7 s, a prędkość maksymalna wynosi 275 km/h.

Co ciekawe, mocniejszego 718 Boxstera S napędza 2,5-litrowa jednostka z turbiną o zmiennej geometrii. Te zmiany pozwoliły wywindować moc do wartości 350 KM. Moment obrotowy wyrażany w 420 Nm dostępny jest w minimalnie szerszym zakresie – 1900-4500 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 4,2 s, a prędkość maksymalna osiągana jest przy 285 km/h.

Nowe silniki nie dość, że są mocniejsze o 35 KM, to jeszcze bardziej ekonomiczne o 13%. Na taki stan rzeczy wpływa także skrzynia PDK, która korzysta z technologii wirtualnych biegów, pozwalając na funkcję żeglowania. Według standardów NEDC, średnie zapotrzebowanie na paliwo samochodu wynosi 6,9 l/100 km dla słabszej odmiany i 7,3 l dla mocniejszej.

Auto ma także lepiej się prowadzić dzięki zmodernizowanemu i obniżonemu o 10 mm zawieszeniu PASM (Porsche Active Suspension Management). Także trochę inaczej zestrojono elektromechaniczne wspomaganie, co pozwoliło na uzyskanie o 10% bardziej bezpośredniego układu kierowniczego. Według zapewnień Porsche, 718 Boxster jest jeszcze zwinniejszy, łatwiejszy w prowadzeniu – zarówno w warunkach torowych, jak i w codziennej jeździe.

Z zewnątrz pojazd wyróżnia się nowym designem reflektorów biksenonowych ze zintegrowanymi światłami LED do jazdy dziennej oraz 19-calowymi felgami w standardzie lub 20-calowym opcjonalnymi. Tylne światła zostały także przeprojektowane i uzbrojone w technologię LED. We wnętrzu znalazł się najnowszej generacji system multimedialny PCM z dotykowym ekranem. Subtelnie zmieniono także wygląd koła kierowniczego.

Porsche już przyjmuje zamówienia na nowego Boxstera. W salonach ma się pojawić w połowie 2016 roku.

Tagi: #News #Porsche