06.11.2015 14:51

Porsche 911 Carrera 4 i 4s - Znamy więcej szczegółów

Porsche uzupełnia gamę 911 po faceliftingu o wersje 4 i 4S w nadwoziach Targa, coupe i kabriolet. Zmieniło się bardzo dużo...

Porsche 911 Carrera 4 i 4s - Znamy więcej szczegółów
foto: materiały prasowe

Największe zmiany pojawiły się pod tylną klapą – silniki o pojemności 3.4 i 3.8 litra zostały zastąpione przez 3-litrową jednostkę bi-turbo. Ponadto zmodernizowano zawieszenie i system multimedialny.

Motor bazowej wersji produkuje moc 370 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Mocniejsza „S-ka” dysponuje 420 KM i 500 Nm – to o 20 KM i 60 Nm więcej niż model, który zastępuje.

Porsche 911 Carrera 4 i 4S

Po raz pierwszy w historii tego modelu, Carrera 4 rozpędza się szybciej niż odpowiednik z tylnym napędem. Wyposażony w opcjonalne pakiety PDK i Sport Chrono, Porsche 911 Carrera 4 osiąga 100 km/h w 4,1 s – to o 0,4 s szybciej od poprzednika. Model S tego samego potrafi dokonać w 3,8 s (0,3 s mniej). W wypadku Targi do wyników przyspieszenia do „setki” należy doliczyć 0,2 s. Prędkość maksymalna jest mocno zróżnicowana w zależności od wersji i waha się między 287-305 km/h.

Porsche deklaruje, że ich najnowsza 911 zadowala się niższym zużyciem paliwa. Dla przykładu Carrera 4 Cabriolet ze skrzynią PDK zużywa o 0,8 l mniej – dokładnie 7,9 l/100 km. Wersja S Cabriolet i Porsche 911 Targa 4S z automatami spalają o 1,2 l mniej – 8 l/100 km.

Wciąż dostępne są te same skrzynie biegów, czyli 7-stopniowa przekładnia ręczna oraz dwusprzęgłowy automat PDK, który według zapewnień producenta pracuje teraz jeszcze szybciej. Zawieszenie o nazwie PASM zostało obniżone o 1 cm we wszystkich 911 z napędem na obie osie.

Nie uległy zmianom także charakterystyczne cechy „911-stek” napędzanych na wszystkie 4 koła – wciąż te wersje wyróżniają się szerszymi o 4,4 cm nadkolami oraz czerwonym pasem, optycznie łączącym oba tylne światła.

Co czeka właścicieli Porsche 911 Carrera?

Zamawiając samochód w opcjonalnym pakiecie Sport Chrono Package, przyszli właściciele dostaną kierownicę wprost z 918 Spyder. Pierwszy raz w historii 911, na kole kierowniczym znalazły się przyciski wyboru jednego z czterech trybów jazdy (Normal, Sport, Sport Plus i Individual). Zmieniają one ustawienia zawieszenia, sportowego układu wydechowego i pracy skrzyni biegów PDK.

Nowością jest także przycisk „Sport Response Button”. Po jego naciśnięciu, układ napędowy na 20 sekund przechodzi w fazę maksymalnej wydajności. Ma to pozwolić np. na jeszcze sprawniejsze wyprzedzanie samochodów na drogach dwukierunkowych.

Cena podstawowej wersji Porsche 911 Carrera 4 w Polsce zaczynają się od 485 570 zł. Za „4S-kę” trzeba zapłacić 558 338 zł. Z kolei 911 w odmianach kabriolet i Targa kosztują tyle samo – od 548 846 zł za 4 i 566 904 zł za 4S.

Tagi: #Motoryzacja #News #Porsche