23.02.2017 09:15

Porsche przedstawiło 5 najrzadszych modeli wszech czasów

Dieter Landenberger, jeden z pracowników Porsche, zaprezentował 5 najrzadszych produkcyjnych modeli.

Porsche przedstawiło 5 najrzadszych modeli wszech czasów
foto: kadr z wideo

Listę otworzyła „dziewięćsetjedenastki”, a konkretniej – 964 Turbo S. Wyprodukowano zaledwie 86 egzemplarzy. Cena każdego z nich wynosiła 285 000 niemieckich marek. W stosunku do wariantów pozbawionych magicznej literki „S”, ta wyjątkowa odmiana mogła poszczycić się obniżonym zawieszeniem oraz niższą o 180 kilogramów masą własną, co udało się osiągnąć dzięki wykorzystaniu lekkich materiałów, w tym włókna węglowego. Jego silnik rozwijał maksymalną moc 360 KM. Był to jeden z najszybszych samochodów drogowych. Przedstawiony na filmie egzemplarz jest tym bardziej wyjątkowy, zważywszy na żółty kolor dedykowany dla tego modelu – nadwozia zaledwie 6 egzemplarzy zostało wykończone tym lakierem. Za stworzenie tej wersji odpowiadał departament VRS.

Na 4. miejscu znalazło się Porsche 924 Carrera GTS, opracowana w 1981 roku. Wyprodukowano zaledwie 50 egzemplarzy. Pierwszy z nich miał kolor biały, a pozostałe 49 – czerwony „Indian Red”. Auto napędzała 250-konna jednostka. Odmiany Clubsport rozwijały o 34 KM więcej. Nabywcy za ten samochód musieli wydać 110 000 niemieckich marek.

Kolejnym modelem w zestawieniu jest 911 GT1 – auto opracowane na potrzeby 24-godzinnego wyścigu Le Mans w tej odmianie było dopuszczone do ruchu ulicznego. Żeby jednak mogło wziąć udział w klasie GT1, Porsche musiało wybudować przynajmniej 20 egzemplarzy, którymi będzie można legalnie poruszać się po drogach publicznych. Koniec końców wyprodukowano 21 sztuk. Każdy z nich napędzany był 544-konnym silnikiem. Co ciekawe, cena każdego z nich sięgała zawrotnych 1 550 000 niemieckich marek.

W 1984 zaprezentowano Porsche 911 SC/RS. Wyprodukowano 20 egzemplarzy wyłącznie z myślą o rajdach. Model ten wyróżnia się niższą masą własną przy jednocześnie wyższej o 40 KM mocy (łącznie 250 KM) w stosunku do bazowej odmiany.

Na honorowym miejscu na podium znalazło się Porsche 356 American Roadster, lżejszy odpowiednik serii 356. Stworzonych zostało zaledwie 16 egzemplarzy. Większość z nich brało udział w sportach motorowych w Ameryce. Za sprawą licznych sukcesów, auto stało się inspiracją dla innych legendarnych modeli, w tym 356 Speedster.

W 2016 roku Porsche wydało na świat wyjątkową odmianę Porsche 911R. Powstało zaledwie 991 sztuk limitowanej edycji. Ich liczba jest nieprzypadkowa, nawiązuje bowiem do oznaczenia generacyjnego tego modelu. Nie trzeba było długo czekać, by cena „R-ki” na rynku wtórnym osiągnęła 7-krotność ceny katalogowej.

Zgadzacie się z wyborem?

Tagi: #News