14.12.2015 18:09

Renault Clio RS 220 Trophy najszybsze na…

Francuzi oddali Clio RS 220 Trophy w ręce Christiana Gebhardta, który na długiej pętli Nurburgringu uzyskał czas 8:23 minuty. To nowy rekord wśród małych hatchbacków.

Renault Clio RS 220 Trophy najszybsze na…
foto: materiały prasowe

Niekwestionowanym przednionapędowym mistrzem jest Honda Civic Type R, która potrzebowała tylko 7 minut i 50 sekund na przejechanie 20,8 km. Ale o tym, że większe hatchbacki grają w zupełnie innej lidze świadczy fakt, że najszybszy mały hot hatch – jakim dopiero co okrzyknięto Clio Trophy – na pokonanie tego samego dystansu potrzebował ponad 36 s więcej. To wciąż o 36 sekund szybciej od standardowego RS 200 EDC.

Ten sam kierowca, Christian Gebhardt, zasiadł także za kierownicą Mini w wersji John Cooper Works, wykręcając czas 8:35 minuty. O 5 sekund wolniej pojechał Oplem Corsą OPC. W Audi S1 pętlę przejechał w 8:41 m.

Renault Clio RS 220 Trophy 2

To dowód na to, że współczesne hot hatche osiągnęły poziom sportowych aut sprzed 20 lat. Honda NSX z 1997 jest wolniejsza od seryjnego, podrasowanego Clio Trophy! Tak samo Chevrolet Corvette C5 z tego samego roku. Renault zawstydziło również Lotusa Exige Mk1 z 2000 oraz Hyundaia Genesis Coupe 3.8 z 2011.

Nurburgring Nordschleife to jeden z najbardziej wymagających torów na świecie, przez wielu nazywany zielonym piekłem. Nieustannie trwa na nim zażarta rywalizacja pomiędzy producentami seryjnych samochodów, którzy próbują w swoich segmentach osiągać jak najlepsze czasy. To także świetny poligon testowy dla prototypowych modeli o sportowych aspiracjach.

Spośród aut dopuszczonych do ruchu ulicznego najlepsze rezultaty osiągnęły Radical SR8 LM (6:48), Radical SR8 (6:55), Porsche 918 Spyder (6:57), Lamborghini Aventador SV (6:59) i Nissan GT-R Nismo (7:08).

O tym jak ważne jest to miejsce dla świata motoryzacyjnego świadczą limitowane wersje aut – Lexus LFA Nurburgring Edition lub Opel Corsa OPC Nurburgring Edition. Producenci chwalą się tym, że te pojazdy opracowywane były właśnie tam.

Tagi: #News #Renault