03.02.2016 14:04

SUV-y hitem sprzedaży w Europie w 2015

Firma JATO Dynamics Ltd opublikowała wyniki sprzedaży nowych aut w Europie, na które wzrósł popyt o 9,3% w stosunku do 2014.

SUV-y hitem sprzedaży w Europie w 2015
foto: materiały prasowe

Okazuje się, że SUV-y zaliczyły największy wzrost, mając tym samym najbardziej znaczący wkład w ogólnym wzroście sprzedaży nowych pojazdów. Po raz pierwszy w historii to samochody w tym nadwoziu zdominowały rynek i pozostałe segmenty – subkompakty, czyli segment B i kompakty.

Łącznie sprzedano ponad 3,2 milionów terenówek. To wzrost o 24%, przy udziale w rynku na poziomie 22,5%. Drugi w zestawieniu uplasował się segment B – gorszy o 0,5% (22%). Na trzecim miejscu znalazły się kompakty z udziałem w rynku 20,6%, a na czwartym – MPV ze skromnym 10,48%. Wkład rodzinnych sedanów wyrażany jest w 8,8%. Wzrosła także sprzedaż sportowych aut o 18%, do 0,72%.

Najchętniej kupowanymi małymi autami są Fiat 500, Fiat Panda, Volkswagen Up!. W segmencie B – Ford Fiesta, Renault Clio i Volkswagen Polo. Z kolei pośród kompaktów dominują kolejno: Volkswagen Golf, Ford Focus i Skoda Octavia.

W klasie aut średniej wielkości najlepiej sprzedawały się Volkswagen Passat, Mercedes klasy C i BMW serii 3. Spośród większych samochodów popularnością cieszyły się – Audi A6, BMW serii 5, Mercedes klasy E oraz Mercedes klasy S, Audi A8 i BMW serii 7.

W segmencie MPV prym wiódł Volkswagen Golf Sportsvan, Mercedes klasy B i Fiat 500 L. Klienci decydujący się na auta sportowe, najczęściej wybierali Audi TT, Porsche 911 i Mercedesa SLK.

Klasa SUV-ów i crossoverów podzielona jest na małe, kompaktowe, średniej wielkości i duże, które zdominowały kolejno – Renault Captur, Opel Mokka, Peugeot 2008; Nissan Qashqai, Volkswagen Tiguan, Kia Sportage; Volvo XC60, Audi Q5, Mitsubishi Outlander; BMW X5, Range Rover Sport i Volkswagen Touareg.

Analityk w JATO Dynamics – Felipe Munoz – wspomina o czynnikach, które zadecydowały o ogromnym udziale SUV-ów w rynku:

"

Podobnie jak w Amerykanie, tak i Europejczycy powoli przesiadają się w SUV-y, faworyzując pojazdy terenowe lub pseudoterenowe. W 2015 roku segment ten zaliczył największy wzrost, dzięki temu że duża część konsumentów odeszła od tradycyjnych aut, w tym vanów, wybierając SUV-y i crossovery. Zarówno kwestie ekonomiczne, społeczne, jak i niższe ceny paliw wpłynęły na taki stan rzeczy. "

Wyniki sprzedażowe świętują przede wszystkim Nissan, Renault i Volkswagen.

Tagi: #News #Nissan