09.03.2017 09:36

Test opon letnich przeprowadzony przez GTU

Ani cena, ani marka nie gwarantują bezpieczeństwa – taki wniosek wyciągnęli specjaliści z GTU, którzy poddali testom opony letnie, wyłaniając najbardziej godne polecenia propozycje na rynku.

Test opon letnich przeprowadzony przez GTU
foto: materiały prasowe

Specjaliści zajmujący się tego rodzaju testami są zdania, że praktycznie za każdym razem ich wyniki są zaskakujące. Tym razem w badaniach wzięły udział opony w rozmiarze 215/60 R17, w które wyposażono Opla Mokkę. Sprawdzono jak ogumienie zachowuje się zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Przeprowadzono również testy sprawdzające ich wpływ na kwestię ekonomiczną. Pierwsze miejsce wywalczył sobie stary wyjadacz, czyli Continental PremiumContact 5, będący poprzednikiem wchodzącego na rynek nowszej generacji ogumienia PremiumContact 6.

Wspomniany zwycięzca zgarnął aż 153 punkty spośród 190 możliwych. Z ręką na sercu GTU bardzo gorąco poleca zakup właśnie tego modelu, praktycznie pozbawionego większych wad. Z każdej kategorii Continentale wychodziły z obronną ręką. Świetnie sobie radzą zarówno na suchej i mokrej nawierzchni. Opel Mokka wyposażony w PremiumContact 5 z prędkości 80 km/h zatrzymał się po 26 metrach i to na drodze pokrytej wodą, co jest znacznie lepszym wynikiem niż u konkurentów.

Niewiele gorsze są opony Goodyear EfficientGrip SUV z wynikiem 148 punktów, również bardzo godne polecenia. Zajmujące drugie miejsce ogumienie uzyskało najlepszy wynik pod względem prowadzenia na suchym, nieznacznie ustępując Continentalom w kategorii hamowania. Większe dysproporcje na niekorzyść Goodyeara zaobserwowano w próbach na mokrej nawierzchni.

Trzecie miejsce ex aequo zajęły Falken Ziex ZE914 i Hankooki Ventus Prime z liczbą 144 punktów. Tuż za podium uplasowały się Nokiany Line SUV, ustępujące o 3 oczka poprzednikom. Mimo gorszych wyników, wszystkie powyżej wymienione propozycje są zdecydowanie godne polecenia, tak samo jak Vredestein Sportac 5 (137 punktów), Nankang Green Sport Eco-2+ 133 (punkty) i Cooper Zeon 4XS Sport (132 punkty).

„Warunkowo polecane” są Sunny SH 220 (129 punkty), Toyo Proxes CF2 SUV (127 punktów), które dużo punktów straciły przez słabe wyniki w testach hamowania – na mokrej nawierzchni Mokka wyhamowała dopiero po 34 metrach.

GTU

Na ostatnim miejscu znalazły się Latitude Tour HP z 124 punktami. To spore zaskoczenie, bo to opony wytwarzane przez Michelin, czyli markę, która raczej okupuje najwyższe pozycje w tego rodzaju rankingach. Słaby wynik „zawdzięczany” jest między innymi najdłuższej drodze hamowania ze 100 km/h na suchej nawierzchni (40,6 metra). To o 5,1 metra więcej niż w przypadku Continentali. Dlatego werdykt nie mógł być inny:

"

Ani cena, ani marka nie gwarantują bezpieczeństwa. Kierowcy powinni dokonać przemyślanego wyboru przed podjęciem ostatecznej decyzji o zakupie ogumienia. "

Warto pamiętać, że opony są jedynym elementem samochodu, który ma bezpośrednią styczność z nawierzchnią. 

Mateusz Struk
Tagi: #News