05.11.2015 17:22

Toyota GT 86 CS-R3 otrzymała rajdową homologację

Oto pierwsze tylnonapędowe auto rajdowe XXI wieku, dopuszczone do startów przez Międzynarodową Federację Sportów Motorowych (FIA). Toyota GT86 o roboczym logotypie CS-R3 będzie ścigała się w kategorii R3.

Toyota GT 86 CS-R3 otrzymała rajdową homologację
foto: materiały prasowe

Do grupy rajdowej R3 dopuszczone są samochody z silnikami o pojemności do 2000 cm3, współpracującymi z 6-biegowymi przekładniami sekwencyjnymi. Dotychczas kategoria ta była kompletnie zdominowana przez modele przednionapędowe, jak Ford Fiesta czy Peugeot 208. Czas pokaże, czy Toyota GT86 powalczy o czołowe lokaty, czy też uplasuje się w „ogonie”.

Toyota GT 86 CS-R3

Już teraz zespół inżynierów i mechaników z Toyoty Motorsport GmbH świętuje pierwszy sukces. Dlaczego? Ponieważ zdobycie homologacji kosztowało ich bardzo dużo ciężkiej i mozolnej pracy:

"

Homologacja dla CS-R3 jest niezwykle istotna dla TMG, a także dla wszystkich zainteresowanych rajdami. Minęło dużo czasu od kiedy po raz ostatni tylnonapędowy samochód dostał homologację FIA. To też obrazuje, jakim wyzwaniom musieliśmy podołać w fazie produkcyjnej. Jesteśmy wdzięczni za cierpliwość wszystkim tym, którzy wspierali nasz projekt. Widok naszego samochodu w akcji udowodni, że warto było tak długo czekać "

CS-R3 napędza dwulitrowy, wolnossący silnik benzynowy typu bokser. W celu spełnienia obowiązujących norm rajdowych, zmniejszono stopień sprężania, ale zwiększono moc i moment obrotowy. Wartości te urosły, odpowiednio, o 25 KM (do 235 KM) i 30 Nm (do 235 Nm). Moment obrotowy przenoszony jest na tylne koła za pośrednictwem sekwencyjnej skrzyni biegów firmy Drenth. Auto otrzymało również sportowy mechanizm różnicowy.

Zredukowana masa własna pojazdu przekłada się na lepsze osiągi i prowadzenie. Ponadto, wzmocniono zawieszenie, hamulce i układ wydechowy. Wyposażenie standardowe obejmuje oczywiście klatkę bezpieczeństwa.

Według producenta, tylny napęd Toyoty GT86 sprawi, że samochód ten będzie bezkonkurencyjny pod względem właściwości jezdnych i samych doznań z prowadzenia. Jest to też powrót do rajdowej tradycji japońskiego producenta.

W 1980 roku zespół TMG, należący do Toyota Team Europe, za kierownicą tylnonapędowej Celiki Twincam Turbo odnosił liczne sukcesy, kilkukrotnie wygrywając między innymi Rajd Safari.

Toyotę GT86 CS-R3 w swoim naturalnym środowisku będzie można zobaczyć w przeciągu najbliższych tygodni między innymi w Rajdzie Trzech Miast w Niemczech, w dniach 23-24 października. Tylnonapędowa rajdówka wystąpi także na rajdach Baden-Wüttemberg Rally w Niemczech (9-10.10) i Condroz Rally w Belgii (6-8.11).

Tagi: #Motoryzacja #News #Toyota