14.01.2016 08:55

Toyota Mirai z systemem łączności satelitarnej

Japoński producent samochodów na targach motoryzacyjnych NAIAS w Detroit zaprezentował koncepcyjny model hybrydowego Miraia, wyposażonego w systemy łączności satelitarnej.

Toyota Mirai z systemem łączności satelitarnej
foto: materiały prasowe

Nowa Toyota została stworzona przy współpracy z amerykańską firmą Kymeta, będącą światowym liderem w produkcji płaskich paneli łączności satelitarnej. Nowoczesne rozwiązania wyparły tradycyjne, wykorzystujące dużych rozmiarów anteny talerzowe.

Toyota Mirai 3

Innowacyjny system oparto na ciekłokrystalicznej technologii oraz oprogramowaniu pozwalającemu na elektryczne zarządzanie osprzętem. Płaskie, kompaktowe i lekkie anteny można z łatwością wkomponować w nadwozie pojazdu lub nawet zainstalować w samochodzie używanym.

Shigeki Tomoyama uważa, że nawiązanie współpracy z amerykańską firmą może przynieść ogromne korzyści dla branży motoryzacyjnej:

"

Od paru lat Toyota współpracuje z różnymi firmami na całym świecie w celu implementowania przełomowych rozwiązań. Kiedy dowiedzieliśmy się o osiągnięciach firmy Kymeta, zrozumieliśmy że ich technologia może być kluczem do rozwikłania problemów łączności satelitarnej w samochodach. "

Obie firmy ściśle współpracują ze sobą od 2013 roku. Za wspólny cel obrały one opracowanie technologii umożliwiającej szybką transmisję ogromnych ilości danych w samochodach. Mirai zaprezentowany na targach North American International Auto Show jest dowodem na ogromny postęp prac w tej materii.

Łączność satelitarna pozwala także na uzyskanie połączenia o nieograniczonym zasięgu, to z kolei oznacza możliwość globalnego zastosowania, bez względu na granice krajów. Jest ona kompletnie niezależna od częstotliwości GSM, a więc nie ma wpływu na jej funkcjonowanie infrastruktura naziemna, która mogłaby zostać uszkodzona np. w czasie klęski żywiołowej.

Toyota Mirai 2

Co ciekawe, Toyota idzie w nieco inną stronę niż konkurencja, inwestująca w rozwój technologii komunikacyjnej m2m, czyli machine to machine. Jednak w długiej perspektywie, rozwiązanie Japończyków może okazać się złotym środkiem. Nathan Kundtz, dyrektor generalny firmy Kymeta oznajmił, że system podczas 8 tysięcy mil testów drogowych okazał się skuteczny.

Tagi: #News #Toyota