06.11.2015 17:08

Toyota S-FR – w filozofii GT86

Japoński producent samochodów opublikował zdjęcia koncepcyjnego modelu o nazwie S-FR. Został on opracowany według podobnej receptury, co GT86. Ma to być mały, lekki, sportowy samochód z silnikiem z przodu oraz napędem na tylną oś.

Toyota S-FR – w filozofii GT86
foto: materiały prasowe

Gra w tej samej lidzie co Mazda MX-5 – mierzy 3,99 m długości, 1,69 m szerokości i tylko 1,32 m wysokości. Rozstaw osi wynosi 2,48 m. Według Toyoty, S-FR Concept charakteryzuje się optymalnym rozłożeniem masy, natychmiastowymi reakcjami na wszelkie polecenia kierowcy i wyjątkową precyzją prowadzenia. Podobno radość prowadzenia została wyniesiona na zupełnie nowy poziom.

Moment obrotowy przekazywany jest na tylne koła wyłącznie za pośrednictwem ręcznej skrzyni. O jak najlepsze właściwości jezdne dba niezależne zawieszenie. Toyota chce tym samochodem przykuć uwagę tych, którzy czerpią satysfakcję z jazdy i lubią modyfikować swoje auta.

Wnętrze komunikuje, że najważniejszym “elementem” samochodu jest… kierowca. Wszystko co niezbędne umiejscowiono w zasięgu jego ręki. Poza tym dominują prostota i krągłe kształty. Zrezygnowano z systemu multimedialnego i innych gadżetów. Kierowca ma się skupić na czerpaniu doznań z jazdy, a nie być rozpraszanym przez pojawiające się na ekranie komunikaty. O czym zresztą dobitnie wspomina sama Toyota w swoim komunikacie prasowym:

"

S-FR jest bardzo lekkim samochodem. Jako koncepcyjny model oferuje dobre osiągi, bezpośredni układ kierowniczy, który daje doskonałe pojęcie kierowcy o tym, co się dzieje z przednimi kołami. Kierowca prowadząc nową Toyotę ma się czuć jakby był on i samochód stanowili jedność. "

Niestety Toyota nie zdradziła żadnych technicznych detali – nie wiadomo co się kryje pod maską małego, sportowego samochodu. Na więcej informacji przyjdzie nam poczekać do targów motoryzacyjnych w Tokio. Mamy wielką nadzieję, że to auto trafi do produkcji i zawita na rynek europejski.

Przypominamy, że w tym roku świat motoryzacyjny obiegła plotka jakoby Toyota planowała stworzenie mniejszego modelu w filozofii GT86, napędzanego 130-konnym silnikiem 1,5-litrowym i masie własnej wynoszącej około 980 kg. Stylistycznie samochód miałby czerpać inspirację z modeli Sport 800 i GT86. S-FR zdaje się wpisywać wyglądem w powyższy opis – długa maska, krótki tył i krągłe kształty reflektorów.

Podobno S-FR na rynku japońskim ma kosztować około 10 000 $ (około 37 000 zł) mniej niż konkurencyjna Mazda MX-5.

Tagi: #News #Toyota