02.04.2016 07:44

Volvo S60 i V60 Polestar z jednostkami 4-cylindrowymi

Szwedzki producent zdecydował się na ekspansję modeli S60 i V60 o nowe rynki zbytu. Zamiast w 13 krajach, te auta dostępne będą w 47 państwach.

Volvo S60 i V60 Polestar z jednostkami 4-cylindrowymi
foto: materiały prasowe

Istotny wpływ na zmianę polityki Volvo miało włączenie w swoje szeregi marki Polestar Performance w połowie 2015 roku. Właśnie w tej dywizji Szwedzi pokładają ogromne nadzieje. Zdaniem Hakana Samuelssona, szefa Volvo, nadworny tuner opracowujący sportowe samochody ma ogromny potencjał na sukces:

"

Będziesz mógł mieć odmianę tego samego auta o wyśmienitych osiągach, pozostając wiernym swojej ulubionej marce, jednocześnie ciesząc się przemyślanym designem i funkcjonalnością. W końcu co złego jest w dodatkowej mocy? Obecnie oferujemy S60 i V60 w wariantach Polestar. Wierzymy w tę dywizję, inaczej byśmy jej nie przejęli. Teraz chcemy żeby tworzyła ona najmocniejsze odmiany w gamie. "

Wraz z wejściem wersji S60 i V60 Polestar, Volvo zamierza podwoić roczną produkcję z 750 do 1500 egzemplarzy. Sam model nawiązuje do wyścigowego dziedzictwa nowego S60 Polestar TC1, który startuje w FIA World Touring Car Championship w barwach Polestar Cyan Racing. Auto produkcyjne z wyczynowym bliźniakiem dzieli między innymi podwozie i silnik.

Zmodernizowany samochód ma być najszybszym produkcyjnym pojazdem w historii szwedzkiej marki. Od 0 do 100 km/h potrafi rozpędzić się w 4,8 s i osiągnąć ograniczoną prędkość maksymalną rzędu 250 km/h. Inżynierowie uzyskali moc 367 KM dzięki zastosowaniu większej turbiny i wydajniejszego wałka rozrządu, korbowodu oraz zastosowaniu większej pompy paliwowej. Moment obrotowy w wysokości do 470 Nm trafia na obie osie BorgWarner za pośrednictwem zoptymalizowanej przekładni automatycznej Geartronic o 8 przełożeniach. Producent obiecuje niskie zużycie paliwa oscylujące wokół 8,1 l/100 km.

Mimo tych wszystkich zmian, udało się także zredukować wagę auta o 20 kg, poprawiając rozłożenie masy. Nowy Polestar charakteryzuje się także lepszym prowadzeniem. Auto wyróżnia się także 20-calowymi felgami z lekkich stopów metali, za którymi z przodu skrywają się tarcze hamulcowe o średnicy 371 mm.

Henrik Fries – wiceprezydent działu badań i rozwoju w firmie Polestar – mówi o ewolucji S60 i V60:

"

Wszystkie zmiany przyczyniły się do poprawy właściwości jezdnych oraz wydajności. Nowy silnik wykorzystuje technologię zaczerpniętą ze sportów motorowych – jednocześnie korzysta z turbosprężarki i sprężarki doładowującej, jak również ze lżejszych materiałów. Pojazd świetnie wpisuje się w filozofię marki. "

Pierwsze egzemplarze mają trafić do właścicieli w czwartym kwartale 2016 roku.

Tagi: #Galeria #News #Volvo